شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتخابات

حوزه/ امام جمعه هریس با تشریح ملاک های رئیس جمهور منتخب، تصریح کرد: شورای نگهبان حداقل ملاک ها را در احراز صلاحیت ها اعمال می کند و مردم خودشان باید در انتخاب فرد اصلح دقت کنند.

حجت الاسلام قهرمان احمدی امام جمعه شهر هریس، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به حساسیت انتخابات ریاست جمهوری، گفت: شورای نگهبان حداکثر ملاک ها را در نظر نمی گیرد، بلکه حداقل ملاک ها را در احراز صلاحیت ها اعمال می کند، مردم خودشان باید در انتخاب فرد اصلح توجه ویژه داشته باشند، چرا که مسئولیت حساس و کلیدی ریاست جمهوری را باید به یک فرد بسپارند.

وی افزود: سیاست خارجی براساس مثلت مبارک عزت، مصلحت و حکمت پایه ریزی شده و نباید فرد منتخب ریاست جمهوری، فردی باشد که مقابل دشمن واداده باشد.

حجت الاسلام احمدی به اشاره به ویژگی های انقلابی بودن عنوان کرد: کشور انقلابی، توفنده و بالنده به دنبال آرمان ها و اهداف بلندی است و می طلبد که فردی که قافله سالاری مردم را نمایندگی می کند فوق العاده انقلابی و باصلابت و شجاع و نترس باشد و از تشر دشمن نترسد و با قدرت جلو برود و بداند که ملت هشتاد میلیونی پشت سر او هستند.

امام جمعه شهر هریس تاکید کرد: رئیس جمهور باید از جنس مردم بوده و به فکر مستضعفان نظام باشد نه اینکه دارا داراتر و غنی غنی تر شود که این بزرگ ترین آفت برای نظام جمهوری است.

وی تصریح کرد: زهد و ساده زیستی از ملاک های دیگری است که مسئولان باید رعایت کنند و متشرع و پای بند احکام نورانی اسلام باشند چرا که خداوند این نعمت را به ما ارزانی داده که اسلام در لایه های حکومت در جریان است.

حجت الاسلام احمدی در ادامه ضمن توصیه به نامزدهای انتخابات ابراز داشت: نامزدهای انتخابات از هرگونه بداخلاقی پرهیز کنند و با قول هایی که می دهند توقعات مردم را بالا نبرند.

امام جمعه هریس ادامه داد: انتظار به حق این است که با روحیه انقلابی گری در جامعه حاضر باشند امروز بحث اصلاح طبی و اصولگرایی نیست بلکه مهم انقلابی گری است که شعارهای دشمن شاد کن ندهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha