چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
انتخابات

حوزه/ سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به انتخابات رئیس جمهوری گفت: اگر مسئولان نظام اسلامی ایران، نگاه به بیرون داشته باشند به طور طبیعی درون را خراب می کنند و بر اثر آن کارخانه ها، تولیدات، ظرفیت‌ها و جوانان ضربه می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی، ظهر امروز در سلسله برنامه های تبلیغی حرم مطهر امام رضا(ع) در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به عنوان سیاست‌گذار کلی نظام بر این نکته تأکید کرده اند؛ کاندیدهای انتخابات به مردم قول دهند که نگاهِ به بیرون نداشته باشند و این شرطی کلیدی و کابردی است.

استاد حوزه تصریح کرد: اگر رئیس جمهور و دیگر مسئولان نظام اسلامی ایران، نگاه به بیرون داشته باشند به طور طبیعی درون را خراب می کنند و بر اثر آن کارخانه ها، تولیدات، ظرفیت‌ها و جوانان ضربه می‌بینند.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت همه انسان‌ها در همه میدان‌ها دو عامل فرصت‌شناسی و فرصت‌شکاری است، افزود: هر کس در هر هر میدانی شکست خورده است علتش این است که یا فرصت‌ها را نشناخته یا نمی دانسته که در این فرصت‌ها چگونه باید عمل کند.

حجت الاسلام رضایی تهرانی بیان کرد: هر رئیس جمهور، وزیر، وکیل، طلبه، روحانی، امام جمعه و ... برای پیروزی در هر عرصه‌ای باید به خوبی فرصت‌ها را شناسایی و از آن آنها به طور مطلوب استفاده کند.

وی عنوان کرد: امام راحل(ره) در پیروزی انقلاب هم فرصت ها را به خوبی شناختند و هم با مدد و یاری مردم از آن‌ها استفاده کردند، همچنین حزب الله لبنان در جنگ با رژیم صهیونیستی با شناخت فرصت‌ها به خوبی از و ظرفیت‌ها بهره مند شدند و توانستند دشمن را شکست دهند.

استاد حوزه علمیه مشهد ادامه داد: گاهی افراد در زمینه‌های مختلف تجاری، علمی، دشمن‌ستیزی و شغلی شکست می خورند و علی رغم این که فرصت‌ها را شناخته‌اند، ولی متأسفانه نتوانسته اند از آنها استفاده کنند و فرصت سوزی کرده‌اند.

وی مطرح کرد: شناخت فرصت‌های عادی و سطحی زندگی پیچیده نیست و معمولا انسان با نگاه و توجه به اطراف می‌تواند فرصت‌های عادی را بشناسد اما شناخت برخی از فرصت‌ها و استفاده از آن فرصت ها نیازمند تخصص است و نمی توان با تأمل و توجهی کوتاه به آن پرداخت.

حجت الاسلام رضایی تهرانی متذکر شد: فرصت های مادی را با ابزار مادی می توان شناخت اما فرصت‌های ماوراء را نمی توان به وسیله‌ مادیات درک کرد.

انتهای پیام/ت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha