یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: اساتید حوزه،اصل تأسیس و توسعه ابواب فقهی را از ضروریات حوزه دانسته و برآن تاکید دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در نوزدهمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به ارائه گزارشی از کمیسیون علمی توسعه و تأسیس ابواب فقهی پرداخت و گفت: بیشتر اساتید حاضر در این کمیسیون، اصل توسعه ابواب فقهی را ضروری دانسته و مهم عنوان کردند.

وی ابراز داشت: موضوع شناسی مسائل مستحدثه از ضروریاتی است که مورد نیاز بوده تا بتوان در آن تفقه اجتهادی انجام داد.

دبیر کمیسیون توسعه و تأسیس ابواب فقهی خاطرنشان ساخت: برای توسعه ابواب فقه، باید توجه ویژه به روش اجتهادی شده و طلاب به صورت آگاهانه با این روش ها آشنا شوند؛ همچنین توجه بیشتر به آیات الاحکام از راهکارهای علمی توسعه ابواب فقه است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پایان به پیشنهادهای اجرایی در این کمیسیون برای توسعه ابواب فقهی اشاره کرد و گفت: «استفاده از روش آموزشی حوزه سامرا»، «تشویق طلاب برای تحصیل در حوزه فقه های تخصصی»، «در اولویت قرار گرفتن مباحث جدید فقهی از سوی اساتید»، «انتخاب و تصویب مباحث جدید فقهی و کاربردی به عنوان موضوعات پایان نامه»، «تسریع تصویب رشته های تخصصی فقه از سوی شورای گسترش حوزه» و «ترسیم نقشه راه توسعه فقه» از پیشنهادهای اجرایی در این کمیسیون بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha