شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آزمون ورودی دانشگاه قرآن و حدیث

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه آزمون ورودی حوزه علمیه استان جمعه (۱۵ اردیبهشت جاری) برگزار شد، گفت: در این راستا ۲ هزار و ۳۵۰ داوطلب برای ورود به مدارس علمیه استان به رقابت پرداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، آزمون ورودی 14 مدرسه علمیه استان جمعه (15 اردیبهشت‌ماه جاری) در سطح هفت حوزه امتحانی شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی برگزار شد.

وی با اشاره به شرکت 2 هزار و 350 متقاضی در آزمون ورودی حوزه علمیه استان افزود: از این تعداد 850 نفر متقاضی ورود به حوزه علمیه استان برادر و یک هزار و 500 نفر نیز خواهر بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالاری با اشاره اینکه آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان شمالی در سه مقطع پایه نهم (دوره اول متوسطه) و دیپلم و کاردانی برگزار شد، اظهار داشت: بيش از ۸۰ ناظر بر برگزاري این آزمون نظارت داشتند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: آزمون ورودی مدارس علمیه در مرکز استان در دانشگاه پیام نور بجنورد و در سایر شهرستان‌های خراسان شمالی در مدارس علمیه و یا در مصلای مرکز شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به اينكه هشتم خردادماه سال جاري نتايج اوليه آزمون اعلام خواهد شد، تصریح کرد: زمان برگزاري مصاحبه از 28 خرداد 96 تا 15 تیرماه است و اسامي پذیرفته‌شدگان در مصاحبه نیز در تاریخ بیستم تیرماه اعلام می‌شود.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: براي قبول‌شدگان نهايي در مصاحبه نیز يك دوره تثبيتي 40 روزه در خود مدارس علميه برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان با شناخت و آگاهي كامل وارد حوزه شده و اساتید و مسئولان آموزش مدارس علمیه استان هم نسبت به طلاب جدیدالورود شناخت نسبي به دست بیاورند.

وی تصریح کرد: امسال برخلاف سال‌های گذشته تمام مراحل برگزاری آزمون ورودی و امور پذیرش طلاب جدید در استان خراسان شمالی و از سوي مرکز مديريت حوزه علميه استان انجام شد درصورتی‌که سال‌های گذشته مدیریت برگزاری آزمون و پذیرش طلاب از سوی حوزه علمیه خراسان صورت می‌گرفت.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اينكه سال گذشته هزار و 700 متقاضي در آزمون ورودي حوزه شركت كرده بودند، اظهار داشت: امسال این تعداد به 2 هزار و 350 متقاضی افزایش یافت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالاری مکی با بیان اینکه امسال آمار متقاضيان تحصيل در مدارس علميه استان رشد قابل‌توجهی داشته است، خاطرنشان کرد: افزايش متقاضيان به تحصيل در رشته‌های علوم ديني و حوزوي باعث خوشحالی بوده که در اين راستا امسال ظرفيت پذيرش در مدارس علميه استان افزایش‌یافته، به‌طوری‌که امسال مقرر است 600 نفر در مدارس علمیه استان پذیرش شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha