شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماه رمضان

حوزه/ مدیربنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان جنوبی ضمن اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه، بهترین فرصت تبلیغ برای طرح و تحلیل مسائل روز است.

حجت الاسلام  محمدرضا خوشخو در  گفت و گو با خبرگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و با اشاره به خطبه پیامبر(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان، اظهار کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در این خطبه مردم را به آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان دعوت می کنند و صفات و ویژگی های مهمی از این ماه را بیان می فرمایند.

 مدیربنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان جنوبی با بیان این که ماه رمضان، ماه ضیافت الله بوده و خداوند افراد را به مهمانی خویش دعوت نموده است، تصریح کرد: در ماه رمضان، برخی از افرادی که شاید در دیگرماه های سال چندان مقید به نماز و روزه نیستند، برای بجا آوردن این عبادت ها مقید می شوند و بلافاصله بعد از پایان این ماه، خواندن نماز و ... را کنارمی گذارند، که این یک مصیبت است.

معاون ارتباطات و بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با خطر جریان های افراطی و تکفیری، ماه رمضان را، ماه خودسازی و بیمه کردن افراد برای 11 ماه دیگر دانست و اذعان داشت: باید افراد و خانواده ها در این ماه به تمرین خودسازی بپردازند.

وی با اشاره به این که یکی دیگر از برکات ماه مبارک رمضان این است که به یاد فقرا و درماندگان می افتیم، عنوان کرد: در این ماه، باید تمام اعضاء و جوارح انسان روزه باشد و افراد از غیبت و تهمت و سایر رذیلت های اخلاقی دوری کنند.

حجت الاسلام خوشخو با بیان این که روزه و روزه داری دارای فواید بسیاری است، ابراز کرد: روزه، سبب سلامتی شده و روزه داران به تمرین صبر می پردازند.

معاون ارتباطات و بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با خطر جریان های افراطی و تکفیری بیان کرد: بهار قرآن در ماه مبارک رمضان است و اهتمام به قرائت قرآن و همچنین تفسیر و تبیین قرآن، یکی از وظایف اصلی روحانیت است که باید به آن توجه  شود.

حجت الاسلام خوشخو با بیان این که طلاب و روحانیون باید از فرصت تبلیغی ماه مبارک رمضان استفاده ویژه نمایند، اظهار داشت: نباید تبلیغ دین و همچنین معارف الهی سبب غفلت از فرصت های معنوی برای خودسازی شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha