سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم- ۲

حوزه/ مسئول غرفه موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) از ایجاد فضایی برای پاسخ‌گویی به شبهاتی که توسط دشمنان بر ضد اسلام و قرآن در سطح بین‌الملل ایجاد می‌شود در نمایشگاه قرآن خبر داد.

سید محمد میرباقری، مسئول غرفه موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اینکه رسالت این مرکز،‌ گزینش و جذب نیروهای مستعد و ارتقاء سطح علمی و تربیتی آنها با رویکرد تدبر در قرآن و سیره در سایه تعالیم ائمه معصومین(ع) است، گفت: گفتمان قرآنی یکی از فعالیت‌های ویژه این موسسه به شمار می‌آید.
وی ادامه داد: با توجه به فضایی که توسط دشمنان اسلام در سطح جهان ایجاد شده و سعی دارند که با القائات و شبهات بر ضد قرآن و اسلام فعالیت کنند، سبب شد که این موسسه به ایجاد فضایی آنلاین اقدام کند تا در محیطی صمیمانه که با حضور اساتید و کارشناسان برگزار می‌شود، به شبهات پاسخ داده شود. 
میرباقری با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از ابزار گفت‌وگو در این عصر می‌تواند فضای مناسبی را برای آگاهی بخشی و رساندن پیام به دیگران ایجاد کند،‌ گفت: این اقدام فرصت شناسایی، فهم افکار و عقاید و پیگیری راهکارهای تعامل فکری و تبادل اندیشه‌ها را فراهم می‌آورد. 
وی اظهار کرد: میل و گرایش قرآن به تبادل نظر و آوردن دلایل، نشان دهنده این مسئله است که فرهنگ قرآن فرهنگ گفت‌وگو است. قرآن همواره تأکید می‌کند که اگر به مسئله‌ای اعتقاد دارید و آن را حق می‌دانید دلایل خود را بیاورید؛ لذا آنجا که خداوند پیامبری را می‌فرستد تا مردم را دعوت به آیین خود کند، در واقع راه گفتگو را برگزیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha