شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمدعلی انوشه

مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی گفت: شرکت کنندگان در هفتمین دوره بازار فیلم اسلامی نسبت به دوره قبل سه برابر شده و ۵۵ درصد رشد داشته و از نظر کیفی در برنامه های نمایشی قابل توجه بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، محمد علی انوشه، مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی، شب گذشته، در مراسم افتتاحیه هفتمین بازار فیلم‌های اسلامی با بیان این که این بازار همزمان با برگزاری مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزین‌های اسلامی برگزار می‌شود، با اشاره به تفاوت بازار هفتم با بازارهای قبلی تصریح کرد: در این دوره ساختار بازار فیلم اسلامی متحول و تعداد شرکت کنندگان سه برابر شده است و 55 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه رسالت رسانه ها این است که با احیای تمدن غنی اسلامی، شکوه و عظمت مسلمانان را به آنان بازگردانند، گفت: دشمن پس از ناامیدی در جنگ سخت، با صد ها شبکه فارسی زبان، جنگ نرم را با سرمایه گذاری های کلان آغاز کرده و اسلام را با حفظ استیلای فرهنگی مورد هدف قرار داده تا چهره نادرستی از مسلمانان و اسلام را ارائه دهد.

مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی در ادامه افزود: امسال همزمان با معرفی مشهد در سال 2017 میلادی بهعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، هفتمین بازار فیلم اسلامی با شعار «مشهد الرضا(ع) خاستگاه وحدت و تمدن اسلامی» فعالیت خود را آغاز کرده و سعی می شود در تولیدات خود به سه مولفه وحدت، مقاومت و اسلام ناب توجه ویژه شود.

انوشه با بیان این که فضایی که امسال در کنار زیارت بارگاه رضوی برای نمایشگاه در نظر گرفته شده بسیار مناسب و وسیع است، یادآور شد: برخی شبکه‌های عضو اتحادیه در بازار امسال برنامه‌های فاخری آماده کرده‌اند که پیش بینی استقبال مناسب را داریم.

مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی با بیان این که در بازار هفتم به معرفی اماکن متبرکه حرم رضوی، ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های مشهدالرضا(ع) پرداخته شده است، بیان کرد: در هفتمین بازار فیلم اسلامی برخی حتی بالغ بر 45 عنوان برنامه برای ارائه آماده دارند که در میان آنها تولیدات جدید نیز به چشم می‌خورد.

وی با بیان این که برنامه های بازار فیلم‌های اروپایی جذابیتی برای کشورهای اسلامی ندارد، اظهار کرد: امروز بازار تبادل فیلم اسلامی رقابتی و در حال نزدیک شدن به بازار فیلم بین‌المللی است و معرفی توانمندی فیلمسازان و ایجاد زمینه برای تبادل محصولات و ایجاد فرصت برای آشنایی با امکانات اعضا از جمله اهداف این دوره از بازار فیلم اسلامی است.

انوشه با بیان این که در هفتمین بازار فیلم اسلامی به معرفی فیلم های سینمایی و تلویزیونی نیز پرداخته شده و درصدد توسعه تولیدات در سطح بین المللی است، گفت: بازار فیلم های اسلامی تلاش دارد تا با دعوت از کشورهای مختلف، نام اتحادیه را به برترین نام در فروش آثار فاخر تبدیل کند که این مهم با وجود شبکه های عضو و توانمندانی همچون صدا و سیما اتفاق می افتد. 

مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی افزود: امسال 137 موسسه از 20 کشور به عنوان غرفه دار و خریدار و 400 نفر از روسای شبکه‌ها در هفتمین بازار حضور فعال دارند. 

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، افغانستان، مصر، کویت، عراق، فلسطین، پاکستان، یمن، بحرین، عربستان، لبنان، هند، ایتالیا، سوریه، بنگلادش، عمان، آذربایجان، انگلستان و ... در هفتمین بازار فیلم اسلامی شرکت کرده اند. 

شایان ذکر است؛ این نمایشگاه از امروز 11 تا 14 تیرماه با مشارکت اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی، شهرداری مشهد و اتحادیه رادیو تلویزیون‌های جهان اسلام و با همکاری آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 9 تا 12 و 17 تا 20 از این نمایشگاه کنند.

 انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha