یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون باید با تسلط علمی و ادله روشن، پاسخگوی سؤالات و شبهات مردم به ویژه نسل جوان باشند، تصریح کرد: حوزویان باید با تبلیغ جهادی، از دین و آموزه های مکتب تشیع دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، صبح امروز در افتتاحیه دوره میثاق طلبگی داوطلبان ورود به حوزه لرستان، در سالن اجتماعات پادگان حمزه سیدالشهداء(ع) خرم آباد با بیان این که طلاب سربازان، رهروان و خدمتگزاران مکتب اهل بیت (ع)هستند، گفت: طلاب باید باید با قدر دانستن جایگاه و رسالت تبلیغ خود، در راستای هدایتگری آحاد جامعه قدم بردارند .

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون باید با تسلط علمی و ادله روشن، پاسخگوی سوالات و شبهات مردم به ویژه نسل جوان باشند، تصریح کرد: حوزویان می بایست با تبلیغ جهادی، از دین و آموزه های مکتب تشیع  دفاع کنند.

 امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه شناخت دین باید اولویت طلاب تصزریح کرد: طلاب باید با هدف و عشق  تبلیغ و هدایتگری وارد حوزه علمیه شوند و با تلاش و کوشش متون حوزوی را برای هدف گذاری تبلیغی خود فرا گیرند .

وی، تهذیب نفس را مقدمه تحصیل در حوزه دانست و گفت: بی شک تهذیب نفس مقدمه و شرط اول تحصیل در علوم حوزوی است و طلاب جوان باید در جهت خودسازی و تهذیب نفس خود تلاش وافر داشته باشند .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، تبلیغ آموزه های اسلام و مکتب تشیع و انتقال آن در جهان اسلام را نیازمند تقوا و تلاش دانست و افزود: تقوا و پرهیزگاری مایه رشد روزافزون زندگی علمی و عملی طلاب و مبلغان خواهد شد .

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ورود به حوزه ، تحصیل و تبلیغ افتخاری بزرگ برای طلاب جوان و خانواده های آنان است، خاطر نشان کرد: خانواده ها باید با فراهم ساختن فضای معنوی در خانه ، یاری گر طلاب باشند.

 امام جمعه خرم آباد در پایان مجاهدت در راه تحصیل و داشتن روحیه جهادی برای تحصیل و تبلیغ را از وظایف و رسالت های طلاب برشمرد و افزود: علما و روحانیون نجات بخش و هدایتگر آحاد جامعه هستند و باید با انگیزه الهی و خلوص نیت در جهت ارتقاء بصیرت دینی و سیاسی مردم تلاش نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha