شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طرج ارتقایی

حوزه/ استاد حوزه، اجرای طرح ارتقائی انصار الحجه (عج)را یک نوآوری در حوزه دانست و گفت: طلاب برای استفاده بهینه از زمان و عمر خود، از طرح ارتقایی انصار الحجه (عج) استفاده کنند.

حجت الاسلام عباس ساویز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به طرح ارتقائی انصار الحجه(عج) حوزه علمیه کرمانشاه، اظهار داشت: این طرح حدود 40 روز طول می کشد که در آن 80 جلسه اصول و 80 جلسه فقه تدریس می شود، یعنی ما در این طرح 365 روز سال را در 40 روز خلاصه کرده ایم.

این استاد حوزه به ویژگی های طرح ارتقائی انصار الحجه(عج) اشاره کرد و گفت: یکی از امتیازات این طرح، ارتباط و اتصال مطالب علمی است، یعنی این که انقطاعی بین مطالب علمی پیش نمی آید.  متاسفانه یکی از آفات حوزه تعطیلات سالیانه است. مثلا یک بحث علمی خوانده می شود و بعد اعلام می شود که یک ماه تعطیل و کلا آن حیات علمی منقطع می شود.

حجت الاسلام ساویز ادامه داد: این طرح امتیازات بسیاری دارد، یکی از مهمترین آنها استفاده بهینه از عمر است،  امتیاز دیگر، ارتباط زنجیروار مباحث سخت علمی به یکدیگر می باشد. همچنین افراد و طلاب با استعداد در این طرح  همدیگر را شناسایی می کنند، چون از سراسر ایران آمده اند، لذا مدیران می توانند از این فرصت استفاده کنند و برایشان در آینده برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به این که این طرح ابتدا از استان کرمان آغاز شد، افزود: در این طرح امسال دورس خارج تدریس می شود، لذا از مدیران تقاضا داریم که این طرح را بازنگری کنند و طرح این چنینی در طول سال برای طلاب در قم و یا در خارج از قم داشته باشند و تنها به فصل تابستان ختم نشود.

حجت الاسلام ساویز  گفت: در دوره های 40 روزه یک پایه تدریس می شود و  این جهش بسیار خوبی در بحث علمی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha