شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی

حوزه/ نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دنیا امروز آماده دریافت معارف ناب مکتب اهل بیت(ع) است، بر ضرورت بهره برداری طلاب و روحانیون از فرصت ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی، ظهر امروز در جمع طلاب شرکت کننده دردوره میثاق طلبگی حوزه استان لرستان، در پادگان حمزه سیدالشهدا (ع) خرم آباد، با اشاره به اهمیت علم و دانش از دیدگاه اسلام و قرآن، جایگاه علم اندوزی و علم آموزی در نزد پروردگار را جایگاهی والا و ارزشمند توصیف کرد و  گفت: در متون و روایات دینی نسبت به علم اندوزی بخصوص فراگیری علوم دینی تاکید فراوان شده است .

وی،روحانیت را پرچمدا تبلیغ و تبیین آموزه های قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) خواند و بیان داشت: حوزه های علمیه در این زمان وظیفه و رسالت خطیری بر عهده دارند و باید مروج دین باشند و در صیانت از آموزه های دین اسلام و مکتب تشیع تلاش کنند.

نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که حوزه های علمیه باید با تربیت علماء، مبلغان و خطیبان برجسته بتوانند از اسلام ناب محمدی(ص) و اساس مکتب تشیع دفاع کنند، خاطر نشان کرد: تبلیغ دینی مبلغان مهذب و کارآمد می تواند توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی نماید .

حجت الاسلام والمسلمین نیازی خطاب به طلاب جوان گفت: طلاب باید قدر و جایگاه رسالت خود را بدانند و هدف خود را از ورود به حوزه و فراگیری علوم دینی مشخص کنند تا بتوانند با شور و انگیزه در جهت تهذیب نفس و کسب مدارج علمی توفیقات مطلوبی کسب نمایند .

وی با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان باید معارف ناب شیعی را به گوش علاقه مندان برسانند، اظهار داشت: طلاب جوان باید با جدیت و تلاش با فراگیری دوروس،مباحثه و با بهره گیری تهذیبی و علمی از محضر علماء و بزرگان دینی بتوانند پاسخگوی سوالات و شبهات افراد جامعه بویژه نسل جوان باشند .

نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان دین مرزبانان اعتقاد دینی و فکری جامعه هستند، گفت: اخلاص در عمل، تهذیب نفس، جدیت در تبلیغ و توسل به ائمه اطهار(ع ) بویژه امام عصر(عج) از جمله رموز موفقیت طلاب و مبلغان است.

حجت الاسلام والمسلمین نیازی تاکید کرد: طلاب، اساتید و فضلای حوزه به برنامه درسی حوزه و مدارس اکتفا نکنند و در تهذیب نفس و تسلط بر علوم مختلف دینی و روز کوشا باشند .

وی با بیان اینکه طلاب باید از همان ابتدای ورود به حوزه پایه درسی و تحصیلی خود را قوی کنند، افزود: با تقویت پایه دورس از ابتدا، انگیزه یادگیری نیز مضاعف خواهد شد و طلاب با پشتکار و علاقه رسالت طلبگی خود را انجام خواهند داد .

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، مجاهدت در تهذیب نفس و تحصیل را از اهم وظایف طلاب جوان دانست و گفت: طلاب باید با روحیه جهادی روز به روز بر معنویت و تلاش خود بیافزایند و در پایه های مختلف تحصیلی برنامه تبلیغی خود را به صورت منسجم و هدفمند ارائه دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha