سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی از اختصاص ۲۸ میلیارد ریال اعتبار به منظور نوسازی و مقاوم‌سازی مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد اظهار داشت: طی سال گذشته 28 میلیارد ریال اعتبار به‌منظور نوسازی، مقاوم‌سازی و تعمیر و مرمت مساجد استان اختصاص‌یافته است.

وی افزود: از مجموع این اعتبار، 10 میلیارد ریال در قالب مصوبات سفر مقام معظم رهبری و 18 میلیارد ریال نیز از منابع استانی تخصیص‌یافته است.
حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد گفت: بیش از 50 درصد از مساجد استان نیازمند مقاوم‌سازی، تعمیر و مرمت است که اعتبار تخصیصی بین مساجد تقسیم و اقدامات عمرانی نیز انجام‌شده است.
وی تصریح کرد: طی سال 94 نیز در قالب مصوبات سفر معظم له به استان 49 میلیارد ریال اعتبار به‌منظور احداث و مقاوم‌سازی مساجد تخصیص یافت که این اعتبار بین مساجد فرسوده توزیع و عملیات ساخت دوباره آنان در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی اظهار داشت: با توجه به اینکه از سال جاری باید اعتبارات حوزه نوسازی و مقاوم‌سازی با مشارکت فرمانداری به مساجد تخصیص یابد، بنابراین پیش‌بینی می‌شود بودجه اعلام‌شده به مساجدی با پیشرفت فیزیکی بالا اختصاص پیدا کند تا هر چه سریع‌تر عملیات عمرانی آن به اتمام برسد.
وی یادآور شد: خراسان ‌شمالی دارای یک هزار و 200 مسجد شهری و روستایی است که حدود 50 درصد آن نیازمند مقاوم‌سازی و تعمیر و مرمت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از اختصاص 130 میلیون تومان اعتبار جهت مرمت و بازسازی ضلع غربی بقعه امامزاده احمد بن موسی(ع) کوران اسفراین خبر داد.

وی گفت: مبلغ 65 میلیون از اعتبارات عمرانی اوقاف و 65 میلیون از محل اعتبارات سازمان میراث فرهنگی استان به جهت میراثی بودن این بقعه در سال 95 جهت تعمیر و بازسازی ضلع غربی این بقعه که در حال تخریب بود هزینه و عملیات عمرانی با نظارت سازمان میراث فرهنگی در حال انجام است.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد خاطرنشان کرد: کمک‌های مردمی  و نذورات در طول سال در مقایسه با هزینه‌های این بقعه شامل نگهداری و هزینه خدام و ... بسیار ناچیز و جوابگوی هزینه‌های این بقعه نیست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha