شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام مهدی نژاد

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه استان سمنان با بیان اینکه خبرنگاران افسران میدان جنگ نرم هستند، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در نشر و ترویج اخبار خداوند متعال را در نظر بگیرند و از انتشار اخباری که آبروی مؤمنان را خدشه‌دار می‌کند و یا مصالح جامعه و منافع ملی را در خطر می‌اندازد، خودداری کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی مهدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در سمنان، با اشاره به فرارسیدن هفدهم مردادماه، سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز به جامعه خبری، اظهار داشت: خبرنگاران در واقع چشمان بینا و بیدار مردم در جامعه محسوب می‌شوند.

مدیر حوزه‌ علمیه استان سمنان تصریح کرد: عرصه خبرنگاری به‌عنوان یکی از مشاغل سخت و طاقت ‌فرسایی است که یک خبرنگار با حداقل امکانات موجود و برخی از سختی‌های پیش رو در راستای آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی به جامعه در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه در ثبت تاریخ و رویدادهای اسلام راویان و خبرنگاران زیادی نقش داشتند، بر لزوم حفظ صداقت، امانت‌داری، حرمت‌داری، مصلحت‌اندیشی در حفظ منافع ملی و بصیرت افزایی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی‌نژاد با بیان اینکه خبرنگاران افسران میدان جنگ نرم هستند، افزود: خبرنگاران به‌ عنوان سربازان در عرصه فرهنگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه پرهیز از موضع‌گیری‌های سیاسی، حزبی و جناحی در انعکاس اخبار، عامل مقبولیت رسانه‌ها در میان مردم در جامعه خواهد بود، خاطرنشان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در نشر و ترویج اخبار خداوند متعال را در نظر بگیرند و از انتشار اخباری که آبروی مؤمنان را خدشه‌دار می‌کند و یا مصالح جامعه و منافع ملی را در خطر می‌اندازد، خودداری کنند.

مدیر حوزه‌ علمیه استان سمنان با بیان اینکه خبرنگاران اخبار خوب، مفید و امیدبخش در جامعه را مخابره کنند و از انتشار اخبار ناامیدکننده نیز خودداری کنند، افزود: خبرنگار باید در راستای ترویج نشاط اجتماعی در جامعه و نشر اخبار امیدبخش بیش از بیش تلاش کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha