شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برگزارکنندگان مراسم «ساعت قرآنی» در مالزی خواستار کمک‌های مردمی شدند

حوزه/ درحالی که به زودی قرار است مراسم «ساعت قرآنی» به مناسبت روز عرفه در سرتاسر مالزی برگزار گردد، برگزارکنندگان این مراسم از مردم خواستند کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای کمک به این مراسم را اهداء کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nst، سازمان برگزارکننده برنامه «ساعت قرآنی» در مالزی، از مردم خواسته برای اجرای مراسم مذکور کمک‌های مالی و انفاق انجام دهند. مراسم «ساعت قرآنی» به مناسبت روز عرفه، در یک ساعت از روز مسلمانان را به قرآئت و مطالعه قرآن تشویق می‌کند.

مارحی یوسف سرپرست ارشد اجرایی در بنیاد «وارثین امت اخلاص» در مالزی گفت: انفاق عمومی سبب می‌شود مردم نسبت به همدیگر ترحم و دلسوزی بیشتری نشان دهند. از جمله موارد اهدایی برای برنامه شامل غذا، نوشیدنی‌ها، زیرانداز، چتر و دیگر مواردی هستند که برای اجرای مراسم به آن‌ها نیاز خواهد بود.

برگزاری سفره افطاری در شام عرفه

مارحی گفت: در 9 ذی الحجه سفره‌های افطاری را پهن کرده و در ساعت 10:30 شب نیز برنامه «ساعت قرآنی» را برگزار می‌کنیم. موضوع این مراسم «ملت خیرخواه» نام داشته و هدف ما دعوت از تمامی مردم فرای مرزهای دینی و قومیتی برای کمک به یکدیگر است.

وی افزود: غذاهای اهدایی به جمعیت 2 هزار نفری مردم داده خواهد شد هرچند ما انتظار داریم بیش از 5 هزار نفر در مراسم حضور داشته باشند. ما انتظار داریم مردم دانشگاهیان و دانشجویان، پناهندگان روهینیگا، بی‌خانمان‌ها، جامعه بین المللی و همچنین دوستان غیرمسلمان ما به منظور مشارکت در روح همدلی با ما در این مراسم حضور داشته باشند.

کمپین« ساعت قرآنی» امسال برای دومین بار با هدف وحدت مسلمانان، ساعت 8:30 بعدازظهر روز 31 آگوست 2017، یعنی 9 شهرویور همزمان با روز عرفه در میدان داترن مردیکا واقع در کوالالامپور، پایتخت مالزی و چندین مسجد انتخابی در سرتاسر این کشور برگزار می‌گردد. در این مراسم به مدت 1 ساعت تمامی قاریان قرآن و همچنین مردم عادی، به خواندن قرآن، مباحثه و استدلال و درک آیات قرآن تشویق می‌شوند.

در این برنامه همچنین قاریان قرآن به همراه واعظان، روحانیون مذهبی و شخصیت‌های شناخته شده ملی و بیت المللی در مالزی حضور بهم می‌رسانند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مصطفی IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    0 0
    این به جای تبلیغ برای زیارت عرفه امام حسین علیه السلام است... :(