چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی

حوزه/ مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها در راستای ترویج فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه اهتمام جدی دارد به همین علت برای مشارکت با مجموعه‌های مختلف فرهنگی آماده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی شامگاه چهارشنبه در نشست علمی ترویج فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه که در سالن اجتماعات کتابخانه حضرت خدیجه(س) آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، با بیان اینکه این کتابخانه دومین کتابخانه بزرگ استان قم و یکی از کتابخانه‌های برتر کشور است، اظهار کرد: جامع‌ترین آثار در این کتابخانه گردهم آورده شده است.

وی با اشاره به جمع‌آوری کتاب‌های فقه و اصول در کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها اضافه کرد: کتاب‌های مورد نیاز روحانیون و طلاب در این مجموعه قابل دسترسی است؛ آثار مرتبط در حوزه‌های تاریخ، ادبیات، علوم و فنون و زبان‌های خارجی در این کتابخانه گردهم آورده شده است.

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: شیعیان به استفاده از قرآن‌های تحریف شده متهم هستند در حالی که گنجینه‌های قرآن کریم می‌‌توانند پایگاهی برای دفاع از تشیع باشند که یکی از این گنجینه‌ها در کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها موجود است.

وی با تاکید بر اینکه از سه ماه گذشته فعالیت کتابخانه تا ساعت ۲۳ افزایش داشته است، تصریح کرد: کتابخانه آستان بیشترین خدمات را به زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س) ارائه می‌دهد؛ روز جمعه نیز این مجموعه برای استفاده افراد علاقمند باز است.

حجت‌الاسلام محمدی کرمانشاهی با بیان اینکه بسیاری از کتاب‌های کمیاب کشور در کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) یافت می‌شود، عنوان کرد: بسیاری از آثاری که در این کتابخانه یافت می‌شود در هیچ جای دیگری وجود ندارد چرا که برخی از شخصیت‌های برجسته علمی کتابخانه شخصی خود را به این مجموعه اهدا کرده‌اند؛

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها در دو بخش خواهران و برادران فعالیت دارد که هر بخش دارای دو تالار طبقه باز است؛ این مجموعه در راستای ترویج فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه اهتمام جدی دارد به همین علت برای مشارکت با مجموعه‌های مختلف فرهنگی آماده است.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha