چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی تربیت مدرس حوزه/ حجت الاسلام ولی

حوزه/ معاون تربیت مدرس حوزه، از فارغ التحصیل شدن۲۶۵ نفر از این موسسه آموزش عالی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام ولی معاون مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه قم در مراسم آغاز سال تحصیلی این مرکز گفت: تا کنون 265 نفر از این مرکز فارغ التحصیل شده ‏اند و 75 نفر نیز رساله ‏های خود را دفاع کردند و 116 نفر در حال تدوین رسالههای خود هستند.

وی افزود: از جمله برنامه هایی که به منظور افزایش قدرت علمی و عملی اساتید در نظر گرفته و در حال برگزاری است، می توان به دوره آموزش مربی پژوهش اشاره کرد که هم اکنون ده نفر در این دوره شرکت دارند.

معاون موسسه آموزش عالی تربیت مدرس حوزه یادآورشد: این نیاز در مدارس علمیه به خصوص مدارس علمیه شهرستان‎ها احساس می ‏شد که باید طلاب در یک فرایند دقیق و علمی پژوهشی قرارگیرند.

وی گفت: ده نفر در سال گذشته در این دوره شرکت کردند که تحت پوشش برنامه آموزشی 30 ساعت آموزش تئوری و 60 ساعت کار عملی قرار گرفتند که این دوره هم اکنون در حال انجام است.

حجت الاسلام ولی یادآورشد: برگزاری کارگاههای موضوع شناسی فقه، جریانشناسی فکری معاصر، اخلاق تدریس، اخلاق مدرس، متنخوانی در خصوص گرایش های مختلف از دیگربرنا‏مه‏ های این مرکز بود که امسال کارگاه سبک زندگی با توجه به نیاز اساتید جوان برگزار خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر 100 دانش پژوه در دو دوره دوازدهم و سیزدهم در این مرکز مشغول به تحصیل هستند؛ طلاب دارای حکم استادی در شهرستان ها که از این مرکز فارغ التحصیل شده اند 164 طلبه هستند و 100نفر نیز در شرف اتمام دوره هستند؛ هفته ای چهل ساعت درس و با حضور 50 نفر از اساتید زبده حوزه در این مرکز  تدریس می شود.

وی از طرح سنجش توانایی تدریس در این مرکز خبردادو گفت:  آیت الله فقیهی و حجت الاسلام والمسلمین حقجو اولین سنگ بناهای این مرکز را ایجاد کردند و سپس با تلاش‏ های حجت‏ الاسلام والمسلمین فاضل، این مرکز به یکی از قوی‏ترین مراکز علمی و آموزشی حوزه مبدل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha