شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان گفت: ارائه مشاوره براساس فرمول های غرب با اصول و آداب اخلاقی در جامعه اسلامی منافات دارد و باید مشاوران دینی در این خصوص نقش خود را پررنگ تر و با بصیرت به مقابله با این هجمه ها بپردازند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، ظهر امروز در نخستین جلسه هم اندیشی مشاوران مدارس علمیه خواهران استان لرستان که در مدیریت حوزه خواهران  استان برگزار شد با تبریک عید سعید غدیر، گفت: مبلغان و طلاب باید در راستای توسعه و ترویج فرهنگ غدیر در جامعه بصورت مستمر تلاش نمایند، چرا که تعمیق فرهنگ ولایت مداری و ولایت پذیری تنها راه مقابله با هجمه های شوم دشمنان جهان اسلام و مکتب تشیع است .

وی با اشاره به اینکه مبلغان و طلاب باید اهداف و فلسفه غدیر را در بین نسل جوان بازگو و منتقل کنند، ادامه داد: تعمیق و گسترش آموزه های دینی و مکتب تشیع می تواند در استحکام پیوند و روابط خانوادگی و همچنین تربیت نسلی مومن و انقلابی موثر باشد .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با اشاره به ضرورت حضور مشاوران دینی در جامعه، خاطر نشان کرد: فرهنگ مشاوره و تربیت مشاوران دینی باید در دستور کار نهادهای دینی و فرهنگی قرار گیرد، چرا که ارئه مشاوره های دینی و اخلاقی در راستای گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه موثر است .

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه امروز دنیای غرب و استکبار با راه اندازی شبکه های متعدد سعی در ارائه مشاوره های غیر اخلاقی در حوزه های متعدد دارد، اظهار داشت:  ارائه مشاوره براساس فرمول های غرب با اصول و آداب اخلاقی در جامعه اسلامی منافات دارد و باید مشاوران دینی در این خصوص نقش خود را پررنگ ترو با بصیرت به مقابله با این هجمه ها بپردازند .

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه ظرفیت بزرگی در راستای تربیت مشاوران و کارشناسان دینی دارند، گفت: علماء و اساتید حوزه باید با سعه صدر و ارائه دانش های لازم در خصوص تربیت مشاوران زبده و کارآمد در حوزه ها همت خود را بکار گیرند .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان اینکه حضور مشاوران در مدارس علمیه و ارائه راهکارهای لازم در زمینه های تحصیلی، ازدواج و خانوادگی به طلاب یک ضرورت است، افزود: مشاوران باید با اخلاص و دلسوزی و عشق به فعالیت خود در رفع مشکلات طلاب در زمینه های متعدد کوشا باشند و با ارائه مشاوره های لازم گره گشای مشکلات آنان باشند .

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مشاوران دینی در مدارس علمیه باید همواره با مطالعه و تحقیق و بروز نمودن دانش مشاوره ای خود یاریگر طلاب و خانواده های آنان باشند یادآور شد: ارائه راهکارها و اصول لازم در مشاوره موجب آرامش روحی و روانی طلاب و تحصیل موفق آنان خواهد شد .

وی در پایان گفت: مشاوران حوزه تلاش نمایند تا علاوه بر حضور خود در مدارس و ارائه مشاوره به طلاب در محافل خانوادگی و جلسات مذهبی نیز براساس شخصیت و سن مخاطبان مشاوره های لازم را ارائه دهند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha