سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسمی دولابی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برنامه هفت ساله طرح مشکلات جایگزین مطلوبی برای برنامه سنتی حوزه‌هاست، گفت: این طرح مورد استقبال اساتید برجسته حوزه بوده و می‌تواند برای افراد با استعداد که علاقه بیشتری نسبت به دروس حوزوی دارند مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه امام جواد علیه‌السلام قم که در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد، از تاریخچه تشکیل مدرسه علمیه مشکات تهران به منظور پاسخ‌گویی به دغدغه رهبری در راستای تحول در حوزه علمیه یاد کرد و افزود: با نظر برخی از بزرگان حوزوی در قالب این طرح دوره سطح را در هفت سال به صورت خلاصه به طلاب ارائه می‌کنیم.

وی با اشاره به تعیین هیأت امنای مدرسه مشکات توسط رهبر انقلاب اسلامی تصریح کرد: طلابی که در دوره نخست مشکات ثبت‌نام و دروس مورد نظر را با موفقیت سپری کردند اکنون در حال سپری کردن سال دوم خارج هستند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برنامه هفت ساله طرح مشکلات جایگزین مطلوبی برای برنامه سنتی حوزه‌هاست، عنوان کرد: این طرح مورد استقبال اساتید برجسته حوزه بوده و می‌تواند برای افراد با استعداد که علاقه بیشتری نسبت به دروس حوزوی دارند مورد استفاده قرار گیرد.

وی از برگزاری کلاس‌های استادیاری با محوریت مباحث فقهی، اصولی و تفسیری در مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(س) یاد کرد و ادامه داد: رویکرد این مدرسه حرکت به سمت پاسخگویی به نیارهای نظام اسلامی است چرا که اکنون بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی همچنان سوالات مختلفی متوجه حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با تاکید بر اینکه مردم از حوزه‌های علمیه انتظار پاسخ‌گویی به سوالات و مشکلات روز جامعه را دارند،‌ مطرح کرد: طلابی که در قالب طرح مشکات آموزش‌های مورد نظر را سپری می‌کنند از جامعیت مطلوب‌تری برخودار هستند به همین علت می‌توانند به حوزه‌های جدید ورود مطلوبی داشته باشند.

عضو هیئت امنای مدرسه علمیه مشکات با بیان اینکه طرح مشکلات برای متقاضیان دبیرستانی نیز در مدرسه علمیه امام جواد علیه‌السلام دنبال می‌شود، گفت: سال نخست همانند دیگر حوزه‌ها برای این طلاب برنامه‌ریزی شده است؛ اما از سال آینده با توجه به اینکه سطح علمی آنها با دانشجویان متفاوت است برنامه متفاوت‌تری را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha