شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یوسفوند

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان لرستان از حضور ۷۵۲ روحانی بصورت ثابت در مدارس این استان خبر داد.

محسن یوسفوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با بیان اینکه این تعداد مبلغ عضو سامانه «کلید رضوان» هستند، گفت: سامانه«کلید رضوان» با مساعدت ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش راه اندازی شده و در این سامانه برای مدارس استان لرستان 752 روحانی بصورت ثابت فعالیت تبلیغی خود را ثبت نموده و در مدارس استان به اشاعه فرهنگ دینی در بین دانش آموزان اشتغال دارند .

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این تعداد روحانی ثابت در مدارس، هر سال در ایام مناسبتی سال از جمله ماه های محرم و صفر قریب به 100 مبلغ نیز در مدارس استان لرستان به تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام و سیره اهل بیت (ع) مشغول هستند، افزود: 895 همکار فرهنگی شامل مربیان پرورشی و معلمان قرآن نیز به عنوان امام جماعت مدارس استان هستند .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان لرستان همچنین از وجود 73 مدرسه امین در این استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در مدارس امین مبلغان به عنوان مشاور دینی فرهنگی در بین دانش آموزان مشغول تبلیغ هستند و در پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در بین این قشر نقش موثر و سازنده ای ایفا می کنند .

یوسفوند با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی مدارس امین از جمله برنامه های راهبردی ستاد مشترک همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش است، گفت: امید می رود با تامین زیرساخت های لازم برای استقرار و حمایت مبلغان، شاهد افزایش حضور روحانیون و مبلغان در مدارس این استان باشیم .

وی در پایان از برگزاری جلسه هماهنگی روسای کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خبر داد و بیان داشت: این جلسه با حضور نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه شهرستان ها، مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان لرستان با هدف بهبود و ارزیابی عملکرد مبلغان در مدارس هفته اول مهرماه در خرم آباد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha