شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام نوایی

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت های ایثارگران و بسیجیان، نظامی اسلامی، ولی فقيه و قدرت عمیق ملی داریم و در دل دشمنان هراس انداخته ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی، در اردوی یک روزه ایثارگران حوزه علمیه خراسان و خانواده های آن ها كه به همت اداره امور ايثارگران معاونت فرهنگي اجتماعي اين حوزه برگزارشد، شهدا، ایثارگران و بسیجیان را اصلی ترین مدافعان اندیشه ولایت معرفی و تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت های ایثارگران و بسیجیان، نظامی اسلامی، ولی فقيه و قدرت عمیق ملی داریم و در دل دشمنان اسلام و مستکبران هراس انداخته ایم.

وی عنوان کرد: ابهت، شکوه، عظمت، الگووارگی و ماندگاری که امروز در سرزمین ما وجود دارد و کشور را بر بال ملائک نشانده است، مرهون روحیه انقلابی شهدا، ایثارگران و جانبازان است.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با بیان این که تبیین حقایق انقلاب و دفاع مقدس دائرة المعارفی چندین جلدی را طلب می کند، گفت: شهدا و ایثارگران با از جان گذشتگی های خود قدسیت ها و معنویت ها را جانی دوباره بخشیدند و با نگاه متعالی خود، به تسخیر قلمرو افکار و اذهان رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی افزود: افرادی که با الگوهای ذهنی و آکادمیک مادی غرب مأنوس هستند و به این فضا به صورت ذهنی و عاطفی عادت کرده اند، با درک مفاهیم قدسی هم چون ایثارگری، بسیجی و شهید فاصله فکری عمیقی دارند.

وی اظهار کرد: اگر امروز نسل پاکی به نام ایثارگر، بسیجی و شهید داریم بدین سبب است که آنان مشقت های زیادی برای صاف نمودن دل ها از زنگارها و صیقل دادن اراده ها بر خود لازم و واجب کرده اند.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه خراسان با اشاره به پیشرفت های نظامی و تکنولوژیکی انقلاب اسلامی در دهه های اخیر، متذکر شد: اگر امروز نسل ایثارگر و بسیجی پرقدرت، پرهیبت، انقلابی، ولایی و اهل خطر می باشد از این رو نیست که در دستانش اسلحه است، بلکه از این جهت است که با قرآن، مفاتیح الجنان و آموزه های انقلابی اسلام خوگرفته و ولایتمداری بر روح و قلبش خیمه زده است.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی استقلال خواهی، عزت، غیرت و ترس نشناس بودن را ضرورت هایی انکارناپذیر در تحقق اقتدار ملی معرفی کرد و افزود: امروز وظیفه داریم برای حفظ نظام اسلامی در قلّه اقتدار، روحیه ایثارگری، شهادت و ولایتمداری را پاسداری کنیم و آن را به عنوان هسته مرکزی و جوهره عاطفی همه استراتژی هایمان لحاظ کرده و با جریان های ضدمعنوی، ضدالهی، ضدتکاملی و ضدانقلابی ستیزه کنیم.

وی اخلاص و وفاداری به آرمان ها و ارزش های اسلام و انقلاب را مهم ترین شاخصه و ویژگی شهدا، ایثارگران و بسیجیان دانست و گفت: ایثارگری یک راه و مکتب است که در علم، تحقیق، خردورزی، مدیریت، هنر، اقتصاد، عرصه های نظامی، تبلیغات و دیپلماسی می درخشد و حقیقت ها را دنبال می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این که ظهور استعدادهای بالقوه به فراهم آمدن زمینه هایی برای ارائه و بروز نخبگی ها، خلاقیت ها و ابتکارات وابسته است، ابراز کرد: امروز به شخصیت هایی نیاز داریم که با نیروی ایمان و اراده و با سجایای مخصوص‌شان بتوانند در سرنوشت اجتماع و حرکت به سمت رشد و تعالی و سازندگی اثرگذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی در پایان با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان تلاش دارد دلنوشته ها، خاطره ها، زندگینامه ها و رنج‌نامه‌های انقلابی طلاب ایثارگر و جانباز این حوزه را مکتوب کند، خاطر نشان کرد: در اولین گام تصمیم داریم زندگی شهیدانی همچون حجج اسلام و المسلمین هاشمی نژاد، کامیاب و موسوی قوچانی را به شیوه ای نو در قالب کتاب به چاپ برسانیم و در مرحله بعد مجموعه ای تحت عنوان «حماسه سازان جاوید» را مبتنی بر خاطرات ایثارگران و جانبازان حوزه علمیه ارائه کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha