سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رئیسی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: طبق حکم اخیر مقام معظم رهبری، حیطه وظایف و رسالت آستان قدس فراتر از اداره موقوفات تعیین شد که خدمت به زوار امام رضا(ع) در حد اعلا از آن جمله است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت السلام سیدابراهیم رئیسی، ظهر امروز با آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد  امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه در گذشته استان هایی که آستان قدس موقوفات داشت، نمایندگی داشتیم که قریب به 15 استان  می شد و دفتر مستقری برای اداره موقوفات برپا شده بود.

وی ادامه داد: طبق حکم اخیر مقام معظم رهبری، حیطه وظایف و رسالت آستان قدس فراتر از اداره موقوفات تعیین شد که خدمت به زوار امام رضا(ع) در حد اعلا از آن جمله است و تاکنون براساس همتی که شده، قریب به 400هزار نفر از کسانی که تا کنون به مشهد نیامده بودن، تحت عنوان «زیارت اولی ها» به حرم مطهر مشرف شده اند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که حمایت از نهادها برای حضور  و تسهیل حضور زائران نیازمند، از سیاست های ما است، ابراز داشت: کمک به طلاب اعم از حوزه های علمیه مشهد و دیگر استان ها، در راستای انجام ماموریت تبلیغی از دیگر وظایف آستان قدس است و  تاکنون 3هزار نفر از  روحانیون و طلاب با همکاری مرکز خدمات حوزه  برای زیارت به مشهد مشرف شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در حال حاضر دفاتر نمایندگی آستان قدس در استان راه اندازی شده و درصددیم یک شورای سیاست گذاری در هر استان به ریاست امام جمعه مرکز استان و دبیر آن نماینده آستان قدس تشکیل شود.

  اموال آستان قدس متعلق به فقرا است

آیت الله طباطبایی نژاد هم با بیان اینکه شایسته است به فکر ایجاد خدمات جدید از سوی آستان قدس رضوی در هر استان باشید، تصریح کرد: به عنوان نمونه اگر برای هر استان یک ردیفی از کمک های مردم به آستان قدس تعیین شود، می تواند منشا خیرات و برکات زیادی در عرصه های مختلف به نام حضرت رضا(ع) باشد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم دفاتر استانی آستان قدس هر چه سریعتر تشکیل شود و با برنامه ریزی دقیق برای خدمت به مردم اقدام کنیم؛ اموال آستان قدس متعلق به فقرا است و باید به سمت توسعه و درآمدزایی از  موقوفات فعلی در راستای اقدامات بیشتر برای رفاه حال فقرا برویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha