یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پویش مردمی من حامی حرمم

حوزه/ دبیر پویش مردمی «من حامی حرمم» با هدف عمل به منویات رهبری در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبرداد.

مهدی رستمی دبیر پویش مردمی  «من حامی حرمم» در گفت و گو باخبرگزاری «حوزه»، گفت: امروزه مباحث زیادی در خصوص «فضای مجازی» بیان میشود ولی می توان گفت که فضای مجازی، خود تعبیری مجازی است و حقیقت آن است که فضا، حقیقی است؛ زیرا فضای مجازی انعکاس درون انسانهاست.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیان جایگاه فضای مجازی طلاب مهمی دارند؛ ایشان فرمودند که «ما فضای مجازی را یک جبهه جنگ می دانیم؛ مبارزه مرد می خواهد نه انسان بیکار؛ اگر از فضای مجازی غافل شویم، اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند؛ مطمئنا ضربه خواهیم خورد.»

دبیر پویش مردمی «من حامی حرمم » تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هر کس به اندازه وسع و توان و هنر خود باید در این میدان حضور یابد ؛ ایشان یکی از راه های حضور در این عرصه را اینگونه بیان می کنند که «گاهی شاید ما حرفی برای گفتن نداشته باشیم اما می توانیم انعکاس کارهای خوب و هنری دیگران در فضای مجازی بشویم .»

وی تصریح کرد: یکی از اتفاقاتی که اخیرا در فضای مجازی رخ داده است؛ عکس العمل مردم نسبت به شهادت شهید محسن حججی است؛ تراوشات قلوب مومنین و انسانهای حقیقت طلب در عرصه فضای مجازی نسبت به این موضوع بسیار قابل توجه است.

رستمی بیان کرد: این مسئله کم نظیر است و هر انسان واقع بینی را به این نتیجه می رساند که عکس العمل مردم نسبت به این اتفاق نمی تواند سر منشاء مادی داشته باشد و بی شک سر در عالم معنا دارد.

وی افزود: توجه به طیف وسیع کسانی که نسبت به شهید حججی ابراز علاقه کردند ،گواه این مطلب است.

دبیر پویش مردمی من مدافع حرمم بیان کرد: در حال حاضر چیزی که برای فعالان عرصه فرهنگی بسیار اهمیت دارد این است که، حرکت خودجوش مردم نسبت به شهادت شهید حججی حفظ شود؛ زیرا حفظ دستاوردها از درسهای بزرگ عاشورا است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در بیانی به این مطلب اشاره دارند که «گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیها السلام از این قبیل است.»

رستمی اظهارکرد: در راستای این وظیفه مهم، پویش مردمی #من_حامی_حرمم با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، با توکل بر خدا و عنایت سید الشهدا حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و راهبری شهدای مدافع حرم، حضور خود را در عرصه فضای مجازی به صورتی رسمی و منظم آغاز کرده است.

وی افزود: مطلع و سر آغاز این حرکت، هم شکل شدن اعضای پویش با یکی از تصاویر شهید بی سر، محسن حججی است که آن شهید بزرگوار، سربند «کلنا عباسک یا زینب»، دست بر سینه، به قلب چسبانده است.

رستمی اظهارکرد: تا کنون برخی از چهره های مشهور که با این پویش همراه شده اند عبارتند از حجج اسلام  والمسلمین آقاتهرانی، احمد پناهیان و مداح اهلبیت مهدی سلحشور و سردار احمدی فرمانده سپاه استان قم؛امید است شاهد پیوستن بزرگان دیگری را به پویش باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha