یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

حجت الاسلام محمدی با بیان این که امروز در کنار قرائت قرآن باید معرفت قرآنی نیز در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا علاوه بر قرائت قرآن، مفاهیم تعالی بخش آن نیز در جامعه ترویج و گسترش یابد و ما نیز بتوانیم به آن عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در دومین همایش قرآن، عترت و نماز در رامسر، قرآن را نسخه ای شفابخش برای بسیاری از بیماری های جسمی و روحی عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ قرآنی در سراسر زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، برگزاری مسابقات قرآنی در سطح دانش آموزی را فرصت مناسبی برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در میان نسل جوان جامعه دانست و افزود: هر چه در این عرصه سرمایه گذاری کنیم، باز هم کم است به همین دلیل باید برگزاری این گونه برنامه ها در جامعه گسترش یابد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که امروز بسیاری از مشکلات جامعه با بهره گیری از مفاهیم قرآنی رفع خواهد شد، افزود: باید تلاش کنیم تا این مفاهیم تعالی بخش در جامعه ما به خوبی گسترش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که امروز در کنار قرائت قرآن باید معرفت قرآنی نیز در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا علاوه بر قرائت قرآن، مفاهیم تعالی بخش آن نیز در جامعه ترویج و گسترش یابد و ما نیز بتوانیم به آن عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف کشور، دوری و فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی را بزرگترین خطر جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز یکی از مهم ترین دلایل برخی معضلات و مشکلات موجود در دنیای اسلام فاصله گرفتن از مفاهیم ناب و انسان ساز قرآنی است.

وی با تأکید بر این که مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود، ادامه داد: علاوه بر این سبک زندگی قرآنی نیز باید برای جامعه ما به خوبی تبیین شود تا الگویی برای مردم کشورمان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی ظرفیت بسیار مناسبی برای رشد و گسترش مفاهیم قرآنی در کشور وجود دارد، گفت: همه مسؤولان و متولیان فرهنگی و دینی کشور باید برای گسترش فرهنگ قرآنی در کشور تلاش کنند.

وی با اشاره به این که شهدای ما تربیت یافتگان مکتب قرآن و اهل بیت(ع) هستند، بیان داشت: شهید حججی که امروز افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی است در پرتو مکتب قرآن به شهید جهانی تبدیل شده است.

قرآن پناه همه است

ربیع فلاح، استاندار مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تلاش در عرصه فرهنگ، اخلاق و ترویج آموزه‌های قرآنی و دینی جهاد کبیر است، تصریح کرد:  قرآن کریم و عترت بزرگ‏‌ترین هدیه الهى براى انسان‌ها و گرانبهاترین میراث پیامبر اعظم در میان مسلمین است.

وی با بیان اینکه سنگر آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت بهترین فرصت و ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های قرآنی است، گفت: کلاس‌های درس زمینه فهم و عمل به قرآن و گسترش رفتار و اخلاق قرآنی در جامعه را فراهم می‌کند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه قرآن کتاب انسان‌سازى است و هرچه در راه خدا بدهیم و هرچه در راه قرآن بدهیم، فخر ما است، گفت: قرآن کریم پناه همه ما است. قرآن کتاب انسان‏ سازى است، کتاب انسان متحرک است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha