یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/  مراسم افتتاحیه نهمین دوره دروس مدرسه عالی تفسیر قرآن

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی قمی از برگزاری ۳۰ نشست تخصصی قرآنی در سال جاری با حضور اساتید و طلاب قرآنی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد احمدی قمی،  امروز در مراسم آغاز نهمین دوره دروس مدرسه عالی تفسیر قرآن کریم که در این مجمع برگزار شد با اشاره به برنامه های ویژه در سال جدید تحصیلی در این مدرسه گفت: مسئله نقش ادبیات در تفسیر قرآن به صورت ویژه در برنامه‌های آموزشی ما پیگیری خواهد شد.

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه افزود: از جمله برنامه های این مرکز می توان به برگزاری کارگروه ویژه‌ای در زمینه فقه‌اللغة واژگان قرآن اشاره کرد که این کارگاه تشکیل شده و در سال جاری بیشتر از آن خواهیم شنید.

وی گفت: برپایی نشست‌های علمی هفتگی از  دیگر برنامه‌هایی است که هدفمندتر و با جدیت بیشتر برگزار خواهد و تاکنون ۳۰ نشست برای سال جاری برنامه ریزی شده است.

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه افزود: برپایی نشست نقد و نظر و نظریه‌پردازی با حضور استادان صاحب نظر در زمینه تفسیر قرآن از دیگر برنامه‌های جدی ما در مجمع تفسیر است همچنین بر روی پژوهش و نوشتن طلاب تاکید بیشتری خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی با بیان اینکه سر بریده امام حسین(ع) بالای نیزه قرآن می خواند عنوان کرد: این نشان می‌دهد که تنها راه سعادتمندی پیمودن راهی است که قرآن و مفسران واقعی آن یعنی اهل بیت(ع) معرفی کرده‌اند.

دبیر مجمع عالی تفسیر بیان کرد: شکل‌گیری مجمع عالی تفسیر مرهون نفس قدسی مرحوم آیت الله العظمی  فاضل لنکرانی بوده و امروز مجمع به مرکزی بالنده در امور تفسیری تبدیل شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha