شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تودیع و معارفه

حوزه/در مراسمی رئیس جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از بیرجند، حجت الاسلام مجید جابری ،ظهر امروز در مراسم تودیع معارفه رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی 170 مسجد با 180 امام جماعت اهل سنت داریم که از خدمات دفتر بهره مند می‌شوند.

وجود ۴ مدرسه علمیه اهل سنت در خراسان جنوبی

حجت الاسلام جابری افزود: چهار مدرسه علمیه رسمی اهل سنت در خراسان جنوبی موجود است و در تمامی مراسمات، راهپیمایی اهل سنت خراسان جنوبی در کنار تشیع شرکت دارند .

رئیس سابق دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی گفت: هر ساله در مناسبتهای مختلف دیدار با علما، مدرسین، علمای اهل سنت در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

احترام متقابل بین اهل سنت و اهل تشیع

حجت الاسلام مشرفی، رئیس جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی هم در این مراسم با اشاره به این که خوشبختانه روز به روز بر وحدت مسلمانان افزوده می‌شود، گفت: دشمن از دشمنی و فتنه چیزی کم نگذاشته اما با بصیرت علمای دین این امر کمرنگ می‌شود.

وی بیان داشت: آنچه که امروز در استان خراسان جنوبی شاهد هستیم احترام متقابل و همزیستی مسالمت آمیز و همدلی بین اهل تشیع و اهل تسنن است.

علمای اهل سنت خراسان جنوبی حامی جدی جمهوری اسلامی ایران هستند

حجت الاسلام والمسلمین فرجام، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان نیز در سخنانی اظهار داشت: علمای اهل سنت خراسان جنوبی در صحنه‌های مختلف حامی جدی جمهوری اسلامی ایران بوده و ما قدردان این زحمات هستیم.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه، آزادی استقلال برای کشور نعمت هایی است که باید قدر آن باشیم، افزود: که کمترین تمایل و رغبت علمای اهل سنت به خارج از مرزها را داشته ایم و امروز هنوز در مناطق خراسان کسانی داریم که صلابت و رشادت دینی آنان برای ما الگو است.

وی بیان داشت: از مسئولان استان خراسان جنوبی تقاضا داریم همکاری و حمایت لازم از دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان را داشته باشند.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام جابری قدردانی و حجت الاسلام مشرفی به عنوان رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی منصوب شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha