شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 پیاده روی زائران اربعین حسینی

حوزه/جانشین ستاد هماهنگی اربعین خراسان شمالی گفت: زائران اربعین حسینی به حاکمیت دولت عراق احترام بگذارند و با دریافت روادید رسمی عازم مراسم اربعین شوند، بنابراین از زائران می‌خواهیم این سفر معنوی را با معیارهای قانونی و شرعی همراه کنند و از سفر بدون ویزا خودداری شود.

مهرداد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به آغاز اعزام‌های کاروان‌های اربعین حسینی اظهار داشت: زائران اربعین حسینی به حاکمیت دولت عراق احترام بگذارند و با دریافت روادید رسمی عازم مراسم اربعین شوند.

وی افزود: زائران اربعین حسینی باید این سفر معنوی را با معیارهای قانونی و شرعی همراه کنند و از سفر بدون ویزا خودداری کنند، چون شامل قوانین سخت گیرانه کشور عراق می‌شوند.

ابراهیمی با اشاره به این که چذابه، تنها معبر مرزی تردد زائران خراسان شمالی در پیاده‌روی اربعین است، گفت: تردد در مرزها و ورود به کشور عراق بدون مجوزهای قانونی مجازات حبس ۶ ماه تا سه سال را دارد.

وی تصریح کرد: به زائران توصیه اکید می‌شود تا در حفظ گذرنامه و ثبت مهر ورود و خروج بکوشند و به طور غیرمجاز حتی یک روز بیشتر از تاریخ مجاز در عراق اقامت نداشته باشند.

جانشین ستاد هماهنگی اربعین خراسان شمالی تنها مدرک معتبر برای خروج از مرز را داشتن پاسپورت به همراه مهر روادید اعلام کرد و گفت: متأسفانه از سال گذشته تعدادی از زائران به دلیل اقامت و ورود غیرمجاز در عراق گرفتار هستند، لذا این نکات باید رعایت شود.

وی بیان داشت: امسال یک موکب در مرز مهران برای تغذیه و اسکان روزانه پنج هزار زائر و دو موکب هم در کربلا برای خدمت‌رسانی به همین تعداد زائر خراسان شمالی در ایام اربعین برپا می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی افزود: تاکنون هزار و 600 موکب مجوز استقرار در ایران و عراق و یک‌میلیون و 300 هزار نفر نیز روادید اخذ کرده‌اند که این امر نشان‌دهنده احترام مردم ایران به قوانین و مقررات است.

وی با بیان این که برای ورود و خروج زائران به کربلا مشکلی نداریم، گفت: برای انتقال و جابه‌جایی زائران کربلا به مرز با همکاری راهداری، اتوبوس‌رانی و پایانه‌های حمل‌ونقل به تعداد کافی اتوبوس را اجاره کرده‌اند و بسیاری از رانندگان هم کرایه‌ای بابت این موضوع دریافت نمی‌کنند و تنها خواسته آنان، مشرف شدن به زیارت است که این امکان برای آنان فراهم شده است.

جانشین ستاد اربعین خراسان شمالی از جامعه اهل سنت استان بابت همکاری در اهدای نذورات و کمک به خدمت‌رسانی به زائران حسینی نیز قدردانی کرد و از عموم زائران خواست با حفظ رویکرد وحدت‌گرایانه، از طرح مسائل تفرقه‌انگیز سیاسی و مذهبی خودداری کنند.

وی تأکید کرد: حفظ آرامش در مبادی ورودی و خروجی مرز، رعایت قوانین و مقررات، انتخاب مسیر اصلی به عنوان تردد، حضور کمتر زنان و افراد سالخورده و کودکان، همراه داشتن آدرس دقیق، برنامه‌ریزی برای بازگشت سریع به کشور، حفظ اطلاعات، حفظ اموال و تزریق واکسن مننژیت جدید 10 روز قبل از سفر الزامی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha