شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی مسجد الروضة مصر آن را نتیجه اندیشه تکفیری و وهابی دانست و خواستار مقابله تمام کشورهای اسلامی با این پدیده شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در پی حادثه تروریستی جمعه گذشته در مسجد الروضة در منطقه العریش مصر که به کشته و مجروح شدن صدها نفر از نمازگراران جمعه منجر شد، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با صدور پیامی ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، آن را نتیجه اندیشه تکفیری و وهابی دانست و خواستار ایستادگی تمام امت اسلام در برابر تروریست ها شد.

ترجمه متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِیَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ یُذْکَرُ فیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثیراً وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ» (حج، 40).

(و اگر خدا بعضی را به وسیله بعضی دیگر دفع نکرده بود، دیرها و کلیساها و کنشتها و مسجدهایی که نام خدا به فراوانی در آن برده می‏شود ویران می‏گردید. و خدا هر کس را که یاریش کند، یاری می‏کند و خدا توانا و پیروزمند است).

بار دیگر دستان آلوده تروریسم تکفیری نمازگزاران را در یکی از خانه‌های خدا هدف قرار داد و این بار جنایت این گروه در مصر و مسجد الروضة اتفاق افتاد که شمار زیادی از مسلمانان را در نماز جمعه کشته و مجروح ساخت.

کسی که خود را حامل اعتقاد اسلامی می‌داند چگونه می‌تواند به خود اجازه دهد خون نمازگزاران را در مساجد بر زمین بریزد!؟ از این رو تردیدی نیست که این جنایتکاران هیچ ارتباطی با اسلام و دین و مذهب ندارند و جنایت آنها بر خلاف تمام آموزه های اسلامی و دینی و مذهبی است و اکنون روشن شده که این جنایت ها نتیجه اندیشه تکفیری و اعتقاداتی است که به صاحب خود اجازه می دهد هرکسی را که با اعتقادات او موافق نباشد بکشد و این همان اعتقاد تکفیری صهیونیستی است که امت اسلامی همچنان از آن رنج می برند.

تروریسم تکفیری که بی گناهان را در مسجد الروضة در منطقه العریش در صحرای سینای مصر می‌کشد پدیده تازه ای نیست، بلکه امتداد همان اعتقاد جنایتباری است که بریدن سر انسان های بی گناه را در سوریه و عراق و یمن مباح دانست و اکنون بر همه واجب است در هر مکان با آن مقابله کنند و البته برخوردهای دوگانه در برابر این پدیده نیز امکان پذیر و قابل قبول نیست.

چه کسی می تواند منکر این واقعیت باشد که این جنایت ها ناشی از اندیشه وهابی است که سرشار از بغض و کینه نسبت به پیروان مذاهب اسلامی است؟ و چه کسی می تواند انکار کند که محور مقاومت با یگان‌های سنی و شیعه خود در طول بیش از نیم قرن با این اندیشه جنایتبار پیکار کرده و در برابر آن ایستاده و بهترین جوانان خود را در راه جلوگیری از انتشار این اندیشه پلید در جهان اسلام تقدیم کرده است؟

بی شک اگر محور مقاومت نبود، اکنون جریان تکفیری بر بسیاری از کشورهای اسلامی مسلط شده بود و از این رو موضع گیری ناپسند و نکوهیده و تاثیرگرفته از دلارهای نفتی از سوی برخی کشورها و شخصیت های عربی در نسبت دادن اتهام های واهی به این محور شریف لکه ننگی بر پیشانی آنها است که تاریخ آن را برای کسانی که با شرافت امت اسلامی معامله کردند و در مقابل مال و ثروت به آبروی قهرمانان اسلامی اهانت کردند ثبت خواهد کرد.

ما به تمام شرافتمندانی که در برابر جریان های تکفیری ایستادگی کردند درود می فرستیم و دستان آنها را می فشاریم، اما جهان اسلام نیز باید بداند که خشکاندن منابع تامین مالی این جریان ها بسیار مهم تر از مبارزه نظامی با آنها است و این امر نیازمند بصیرت در تعامل با این پدیده است که غرب آسیا به آن گرفتار شده و امروز پس از شکست در این منطقه به دنبال فرار و انتقال به شمال آفریقا هستند.

ما از سوی حوزه های علمیه جمهوری اسلامی ایران این اقدام تروریستی را به شدت محکوم می‌کنیم و از خداوند سبحان برای کشته شدگان این حادثه طلب آمرزش و برای بستگان آنها طلب صبر و آرامش می‌کنیم و برای مجروحان این حادثه نیز آرزوی سلامتی داریم، إنه سمیع مجیب الدعاء آمین یا رب العالمین.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

قم مقدس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha