سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نمایشگاه کتاب

حوزه/ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست برای حل مشکل گرانی کاغذ ، چاره ای بیندیشد.

حمید خرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به گرانی کاغذ ابراز داشت: طی دو ماه اخیر شاهد دست کم گرانی 20 درصدی بهای کاغذ بوده ایم که این مساله با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور، تاثیر قابل توجهی در صنعت نشر می گذارد به طوری که کتب جدید گران تر به دست مخاطبان می رسد.

وی افزود: البته این گرانی یک مساله جهانی است و نه صرفا داخلی اما با این حال امیدواریم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برنامه ریزی درست ، این مشکل را مرتفع کند و به نوعی از ناشران حمایت به عمل آورد.

وی در ادامه با بیان این که اجرای طرح هایی چون پاییزه کتاب تا حدودی باعث رونق فروش کتاب شده است، گفت: به عنوان مثال در سطح قم بیش از 90 کتاب فروشی مشارکت در این طرح داشته اند بین 25 تا 40 درصد به خریداران کتاب تخفیف داده اند که این مساله تا حدودی باعث افزایش انگیزه خریدن کتاب از سوی مردم و نسل جوان شده است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم یادآور شد: طرح های عیدانه، تابستانه و پاییزه تقریبا دوسال است با حمایت وزارت ارشاد و با بودجه های قابل توجهی در سراسر کشور برگزار می شود که به نظر ما تداوم این طرح ها در رونق بازار کتاب بسیار موثر است.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha