یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
پژوهش

حوزه/ مدیریت و منابع دو بال مهم در تولید علم و پژوهش است و اگر این دو امر مهم نباشد برنامه های ترسیم شده اجرا نخواهد شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید موسی رجایی، پیش از ظهر امروز در سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات حوزه علمیه که در سالن غدیر دفتر تبلیغات قم برگزار شد به جایگاه و نقش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تولید علم اشاره کرد و گفت: نقش منابع انسانی در تولید علم بسیار پررنگ است و باید بدانیم که منابع در سازمان فعالیت می کند و این سازمان از مجموعه افرادی با برخورداری از منابع انسانی برای خدمت رسانی تشکیل شده است .

معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات حوزه علمیه عنوان کرد: سازمان از هرمی تشکیل شده است که  ازجمله آن مدیران در سطوح مختلف می باشند و آن قدر این  نقش مهم است که اگر این مدیران نتوانند به رسالت خود عمل کنند، برنامه تعریف شده که همان تولید علم و پژوهش است عقیم خواهند ماند.

وی افزود: مدیران سازمان، بایدکسانی باشند که از دانش و تجربه و مهارت مورد نیاز برای ارتقاء سطح کیفی خدمت رسانی است. اگر مدیری از مهارت ادراکی مناسبی برخوردار نباشد، نمی تواند اهداف بلند مدت را برای کیفیت خدمت رسانی طراحی و اجرا کند.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی گفت: اگر پژوهش بی ارتباط و از هم گسیخته است برای این است که نتوانستیم در بحث مهارت افزایی و در وحدت جهت قدم درستی برداریم. امروز جامعه نیاز به نشر و تولید علم دارد اما تا مهارت های راهبردی وجود نداشته باشد و کیفیت  آن را ارتقاء ندهیم، نمی توانیم انتظار تولید و پژوهش قوی هم داشته باشیم.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات حوزه علمیه عنوان کرد: مدیریت و منابع دو بال مهم در تولید علم و پژوهش است و اگر این دو امر مهم نباشد برنامه های ترسیم شده اجرا نخواهد شد.

وی افزود: یکی از مسائلی که سازمانها درگیر و هنوز نتواسته اند حل کنند، موضوع باز خورد گیری است. اگر پژوهش ها مسئله محور و نیاز محورنباشد، این عیب نشان دهنده عدم موفقیت پژوهش است. بازخورد گیری یعنی نیاز سنجی و نیازمحوری است، آیا تولیدات علمی در جامعه نیاز سنجی، آسیب شناسی و ارائه راهکار شده است؟.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی برتوانمند سازی و مهارت افزایی منابع انسانی و مدیریتی برای تولید بهتر علم و رسیدن به اهداف تعیین شده تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha