سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شیخ سهیل اسعد - دانش آموخته المصطفی

حوزه/ نشست علمی جریان شناسی تبلیغ دین در غرب با سخنرانی دکتر سهیل اسعد، دانش آموخته آرژانتینی جامعه المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سهیل اسعد، دانش آموخته آرژانتینی جامعه المصطفی، پیش از ظهر امروز در نشست علمی «جریان شناسی تبلیغ دین در غرب» به بایسته های فعالیت های بین المللی به ویژه در کشورهای غربی اشاره نمود.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در عرصه نظریه پردازی به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته است، اظهار داشت: در عرصه بین الملل حجم کار بسیار زیاد بوده، با فعالیت های پژوهشی صرف نمی توان به اقدام مژثرتری دست یافت؛ عرصه بین الملل نیازمند حرکت عملی و حضور میدانی است.

دانش آموخته آرژانتینی جامعه المصطفی، در ادامه ضمن ارائه تاریخچه ای از تبلیغ دین، با اشاره به این که خداوند متعال نخستین مبلغ است، اظهار داشت: در ابتدا تأسیس فرهنگ ها، تمدن ها و جامعه از دین شروع شده، تعالیم وحیانی و الهی اساس کار فرهنگ ها و تمدن ها را تشکیل می دادند.

وی با بیان این که پس از اوج گیری جریان های الهی، تمدن های شیطانی و گمراه کننده سر بر آوردند، خاطرنشان کرد: اصل جریان شناسی در عرصه تبلیغ، بر پایه دشمن شناسی استوار است و این میدان به نوعی میدان مبارزه با اندیشه های انحرافی بوده، از ضرورتی مضاعف برخوردار است.

سهیل اسعد تبلیغ را مهمترین ابزار انحرافی دشمن عنوان کرد و ابراز داشت: مسئله تبلیغ مهمترین سلاح دشمنان الهی برای منحرف سازی فرهنگ های دینی در غرب و شرق عالم است.

وی ضمن تأکید بر اهمیت شناخت میدان های مبارزه فرهنگی و تمدنی و پرهیز از ضعف های سخت افزاری و نرم افزاری در این راستا، ابراز داشت: نقد افکار انجرافی و به حاشیه کشاندن آن با اثبات حقایق دین اسلام، تنها راه حل معضلات اجتماعی و فرهنگی است.

دانش آموخته آرژانتینی جامعه المصطفی، پاکسازی اندیشه های بشری از تفکرات انحرافی را نخستین مؤلفه لازم در عرصه تبلیغ عنوان کرد و اذعان داشت: اگر پیش از بیان حقایق، ذهن مخاطب را از تفکرات انحرافی و گمراه کننده تطهیر نکنیم، اسلامی که در ذهن او ورود می کند، پس از تلفیق با اندیشه های انحرافی، خروجی آن اندیشه انحرافی در آمیخته با دین، خواهد بود.

سهیل اسعد با بیان این که در آرژانتین 5 هزار دین و مذهب به رسمیت شناخته شده است، اذعان داشت: جریان های اصلی و حرکت هایی که در تاریخ حرکت غرب و ایجاد تمدن های بشری سهم مهمی داشته، هویت مذهبی و فرهنگی غرب را شکل داده اند، مادر تمام جریان های جزء شکل یافته در غرب، به شمار می روند.

وی تبلیغ را مقدس ترین وظیفه الهی دانست و یادآور شد: این موهبت و وظیفه الهی بر دوش حوزویان است و تمام عناوین حوزه ای تنها مقدمه ای برای رسیدن به وظیفه الهی نشر معارف دینی است.

دانش آموخته جامعه المصطفی، در ادامه ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ابراز داشت: تفقه در دین و ابلاغ آموزه های الهی به مخاطبان، مهمترین وظیفه ای است که بر دوش تمام حوزیان نهاده شده است.

سهیل اسعد با تأکید بر این که ادمی در برابر تمام آموزه های خود مسئول است، یادآور شد: انتقال دانش ها و حقایق الهی، یکی از مهمترین وظایفی است که بر دوش عالمان آن نهاده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha