یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمدیان

حوزه/امام‌جمعه اسفراین گفت: در آموزه‌های دین مبین اسلام تأکید زیادی به علم‌آموزی شده و داشتن سواد باعث رشد، تکامل و سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدیر محمدیان، پیش از ظهر امروز در همایش آموزش‌دهندگان و سواد آموزان برتر در اسفراین اظهار داشت: دانش در رشد، تکامل و سعادت دنیوی و اخروی انسان تأثیرگذار است.

وی، امر سوادآموزی و علم‌آموزی را بسیار مقدس دانست و افزود: هردو طرفی که در امر یاد دادن و یاد گرفتن فعالیت می‌کنند کاری مقدس انجام می‌دهند که هم اجر دنیوی و هم اجر اخروی دارد.

امام‌جمعه اسفراین با بیان اینکه برای کسب علم هیچ زمان و مکانی مشخص نشده و تا آخر عمر علم‌آموزی واجب است، تصریح کرد: اسلام جایگاه ویژه‌ای برای علم‌آموزی و نشر آن قائل شده است و تمام طبقات جامعه را به کسب علم مکلف کرده است.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت علم‌آموزی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: «اگر فرد اسیر چند نفر را علم و سواد بیاموزد آزاد می‌شود»، این نشان می‌دهد تا چه اندازه علم اهمیت دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اسفراین با بیان اینکه تشکیل نهضت سوادآموزی از ابتکارات ارزشمند امام راحل (ره) است، خاطرنشان کرد: نهضت سوادآموزی از آغاز فعالیت تاکنون اقدامات بسیار خوبی در افزایش نرخ باسوادی کشور انجام داده است.

مدیر آموزش‌وپرورش اسفراین نیز در این همایش گفت: سوادآموزی و آموختن خواندن و نوشتن در بهبود روابط اجتماعی و خوب زندگی کردن بسیار مؤثر است.

محمد اکرامی فر افزود: فراگیری دانش و آموختن سواد نقش بسزایی در تکامل شخصیت انسان و رشد جوامع بشری دارد ازاین‌رو می‌توان گفت سواد، عامل مهمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وی همچنین در مورد اهمیت سوادآموزی در جامعه امروزی افزود: سواد و دانایی در عصر حاضر و با پیچیدگی دنیای امروز از ضروریات زندگی است که باعث ارتقاء کیفیت زندگی می‌شود که با توجه به این، یکی از وظیفه‌های ذاتی اداره سوادآموزی شناسایی افراد بی‌سواد و رفع بی‌سوادی از جامعه است.

رئیس اداره سوادآموزی اسفراین نیز با ارائه گزارشی از عملکرد شهرستان گفت: طی امسال سهمیه اختصاص‌یافته به شهرستان اسفراین یک هزار و 100 نفر بوده است که با فعالیت کارکنان و همکاری شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان تعداد یک هزار و 200 نفر زیرپوشش قرارگرفته است و با عملکرد 114 درصدی رتبه نخست عملکرد استان را از آن خودکرده‌ایم.

هادی پیل با اشاره به نقش سوادآموزی در ارتقای وضعیت اجتماعی افراد و پیشرفت‌های اقتصادی و فرهنگی خاطرنشان کرد: بی‌سوادی یکی از معضلات جامعه است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha