یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید احمد صافی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه های نماز جمعه کربلا، بر ضرورت داشتن بصیرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در تعامل و تصدّی مسئولیت تاکید کرد و گفت: یک شخص سیاسی زمانی که در کار خود بصیرت نداشته باشد، مردم و کشورش را خسته و نابود می کند و یک اقتصاددان بدون بصیرت، اقتصاد کشور را دچار بحران می سازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، بر ضرورت داشتن بصیرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در تعامل و تصدّی مسئولیت تاکید کرد و گفت: یک شخص سیاسی زمانی که در کار خود بصیرت نداشته باشد، مردم و کشورش را خسته و نابود می کند و یک اقتصاددان بدون بصیرت، اقتصاد کشور را دچار بحران می سازد و پست های مهم نیازمند افراد توانا و بابصیرت است.

وی با اشاره به اینکه بصیرت نیازمند هوشمندی و دقت است و سیاستمداری که آن را دارا نباشد، کشور و مردم را نابود می کند، افزود: در زمینه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیازمند بصیرت هستیم.

امام جمعه کربلا تصریح کرد: کار بدون بصیرت همچون کار بدون حکمت است و موجب فسادی می شود که اصلاح پذیر نیست و انسان گاهی می خواهد اصلاح گر باشد اما بدون بصیرت که باشد، بیش از آنکه اصلاح کند فساد به بار می آورد.

حجت الاسلام صافی اشاره کرد: کسی که از مردم دزدی می کند و خون مردم را می مکد، تکبر می ورزد و بر آن ها زور می گوید، همچون حیوانات بلکه گمراه تر است.

نماینده آیت الله سیستانی تاکید کرد: رزمندگانی که علیه داعش جنگیدند، دارای بصیرت بودند و هم چیز شان را دادند و ما نیز باید در پاداش آن ها و توجه به آن ها بصیرت داشته باشیم و آنان را فراموش نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه بصیرت در قلب همچون بینایی در چشم است و همانطور چشم می بیند، قلب و عقل نیز می بینند، افزود: شاید انسانی ببیند اما قلبش کور باشد و گاهی انسان چشم نابینایی دارد اما قلبش بیناست و گاهی انسان هر دو را داراست.

حجت الاسلام صافی ادامه داد: انسان همیشه نیاز دارد که امور و باطن آن را بشناسد و زمانی انسان باهوش باشد و با بصیرت حرکت کند، پایش بر مکان محکم قرار می دهد و می داند که چگونه رفتار کند اما انسانی که بصیرت نداشته باشد همیشه اشتباه می کند؛ چرا که بصیرت، اندیشه، هوشیاری و باهوشی را از دست داده است و انسانی که با بصیرت باشد از هیچ چیز نمی ترسد حتی اگر پیروز نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha