یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مظاهری

حوزه/ در سفر به مسجد الحرام مشاهده کرده بودند اهل تسنن انس با قرآن دارند، به این فکر افتادند تا این انس را در شیعه نیز تقویت کنند و این مرکز فرهنگی و علمی و دانشگاهی تحت عنوان «دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان» را تاسیس کردند که در جهان شیعه می‌درخشد ...

حسن مشکات در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با اشاره به خدمات مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری از جمله پایه گذاری دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان، گفت: ایشان با توجه به علاقه فراوان به قرآن به این فکر افتادند تا در کنار امور خیریه و موسسات فرهنگی گامی در زمینه مسائل عقیدتی بردارند.

وی ادامه داد: براین اساس و با توجه به اینکه در سفر به مسجد الحرام مشاهده کرده بودند اهل تسنن انس با قرآن دارند، به این فکر افتادند تا این انس را در شیعه نیز تقویت کنند و این مرکز فرهنگی و علمی و دانشگاهی تحت عنوان «دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان» را تاسیس کردند که در جهان شیعه می‌درخشد.

قائم مقام دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان با  تاکید براینکه مرحوم مظاهری ریاست دانشگاه معارف قران را برعهده داشتند، پیرامون فعالیت های ایشان در دانشگاه، اظهار کرد: ایشان مداوم در دانشگاه در بین دانشجویان سخنرانی داشتند و به دانشجویان توصیه می‌کردند که قرآن مجسم باشید تا مردم قرآن را در اعمال و رفتار شما جستجو کنند و به یاد قرآن بیفتند همچنین در زندگی دو محور قرآن و عترت را با یکدیگر ادامه دهید.

وی اظهار کرد: هدف گذاری اولیه این دانشگاه تاسیس یک دانشگاه اسلامی شیعی بود که محوریت آن تقویت نیروی کارآمد برای تبلیغ دین با هدف اشاعه فرهنگ قرآن و عترت بود که به لطف خدا دانشجویان این دانشگاه در سراسر کشور منشا فعالیت های مهم و اثربخشی شده اند که حدود 18 هزار نفر تاکنون جذب و به صورت مستقیم فارغ التحصیل شده اند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha