یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسن خلق

حجت الاسلام حاجی محمدی گفت: اگر همه انسان­ها در جامعه نسبت به فراگیری صفات و خصلت های شایسته اقدام کرده و خود را ملزم به رعایت فضائل اخلاقی بدانند، جامعه در کوتاهترین زمان ممکن راه رشد و تعالی را طی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی اکبر حاجی محمدی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه التفاتیه قزوین، اخلاق حسنه را از ضرورت های طلبگی دانست و گفت: توجه به ارزش و آثار معنوی و مادی خوش اخلاقى و مطالعه احوال انسان‌های خوش اخلاق از ضرورت های طلبگی است.

 وی افزود: دین اسلام همواره پیروان خود را به حُسن خلق و نرم‌خویی و ملایمت در گفتار و رفتار فراخوانده و از درشتی و تندخویی بازداشته است؛ این آموزه یکی از مهم‌ترین عوامل قدرت، موفقیت و پیروزی انسان در زندگی است.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: خدای مهربان، پیامبران و سفیران خود را از میان انسان‌های مهربان و خوش اخلاق برگزید تا بهتر و آسان‌تر در قلب‌ها نفوذ کرده و آنان را به سوی معرفت الهی راهنمایی و هدایت کنند.

حجت الاسلام حاجی محمدی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص)  فرمود «الْاسْلامُ حُسْنُ الْخُلْقِ»؛ اسلام همان خوش‌رویى است و این تعبیر نشان می‌دهد که عصاره تعلیمات اسلام همان حُسن خلق است، لذا اگر همه انسان­ها در جامعه نسبت به فراگیری صفات و خصلت های شایسته اقدام کرده و خود را ملزم به رعایت فضائل اخلاقی بدانند، جامعه در کوتاهترین زمان ممکن راه رشد و تعالی را طی خواهد کرد..

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان تصریح کرد: فضایل انسانی و سجایای اخلاقی جزء سرشت هر انسان است و خانواده بهترین بستر برای شکوفایی این فضایل در روح و وجود انسان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha