یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمینن عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: ملت ایران بعد از سال ها تلاش و مبارزه و دادن هزاران شهید و زخمی، سرانجام طومار طاغوت زمان خود را در هم پیچیدند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان با اشاره به فرا رسیدن بیست و ششم دیماه، سالروز فرار شاه معدوم اظهار داشت: هیچ کسی در آن زمان فکر نمی کرد که پایه های ستمشاهی به وسیله همین مردم کوچه و بازار به لرزه درآید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: ابهت پوشالی که شاه و اطرافیانش برای خود دست و پا کرده بودند، این امر را به ذهن ملت ایران متبلور می ساخت که تغییر رژیم منحوس پهلوی امری بسیار مشکل و حتی غیرممکن است.

این استاد حوزه ادامه داد: با این وجود، علمایی وارسته و مجاهد همانند امام خمینی (ره) و سایر بزرگان دین و شیعه که جایگاه بسیار خاصی در بین ملت و مردم داشتند، به یکباره علیه ظلم های رژیم پهلوی به پا خاسته و نشان دادند که قدرت شاه و اذنابش توخالی و در حد تبلیغاتی دروغین است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تاکید کرد: ملت ایران اسلامی با تأسی و دنباله روی از مراجع بزرگ تشیع به ویژه امام راحل مسیر انقلاب اسلامی و زمینه های سقوط رژیم 2500 ساله پهلوی را مهیا کردند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: ملت ایران بعد از سال ها تلاش و مبارزه و دادن هزاران شهید و زخمی، سرانجام طومار طاغوت زمان خود را در هم پیچیدند.

وی گفت: شاه مخلوع در خروج از ایران که روز 26 دیماه سال 57 روی داد، هدف از این سفر را درمان بیماری خود عنوان نمود و با این کار می خواست هم روحیه درباریان و اطرافیان خود را حفظ کند و همین اینکه به ملت انقلابی ایران بفهماند که مملکت پهلوی همچنان پابرجاست که اینگونه نبود.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در آن برهه خاص از تاریخ، یعنی در زمانی که دول غربی همانند آمریکا و انگلیس و ... تمام قد در کنار محمدرضا پهلوی ایستاده بودند، پیام های بسیاری برای آزادیخواهان جهان داشت و آن پیام چیزی نبود جز اینکه اراده خداوند و همت مردم هر قدرت و سلطنتی را به زیر خواهد آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha