یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تهذیب و خودسازی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با تاکید بر این که طلاب باید متخلق به اخلاق باشند، گفت: طلاب برای رسیدن به تهذیب نفس برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام سید جلیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  با اشاره به اهمیت و ضرورت تهذیب نفس و خودسازی در حوزه های علمیه، گفت: طلاب باید همواره به فکر برنامه ریزی مسائل تربیتی و تهذیب نفس باشند و در این خصوص برنامه ای مدون و منسجم برای خود طراحی نمایند.

وی با بیان اینکه تحصیل در حوزه های علمیه نعمتی بزرگ است و طلاب باید قدر جایگاه و رسالت تبلیغی خود را بدانند، افزود: شکر این نعمت تنها با خودسازی و تهذیب نفس حاصل خواهد شد .

استاد حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه طلاب باید متخلق به اخلاق باشند اظهار داشت:علم بدون اخلاق نتیجه ای در پیش نخواهد داشت لذا علم همواره باید توام با اخلاق و تهذیب نفس باشد .

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اخلاق نیکو  از ضرورت های طلبگی است، خاطر نشان کرد: طلاب برای تهذیب نفس باید با قرآن و سیره اهل بیت (ع) انس گیرند و همواره ارتباط خود را با امام زمان (عج) تقویت نمایند .

وی با بیان اینکه برای رسیدن به تهذیب و خودسازی نفس باید همواره سه شرط مراقبه، مشارطه و محاسبه را در نظر داشته باشیم، گفت: برای رسیدن به این سه عامل در راستای تهذیب نفس باید اخلاص در انجام امور، شرط برای عدم انجام گناه و رسیدگی و محاسبه اعمال را در نظر داشته باشیم تا بتوانیم به خودسازی معنوی دست یابیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha