شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با تأکید براین که کاشتن بذر ناامیدی در کشور خیانت به انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: ایام الله دهه فجر فرصت مغتنمی برای تحکیم امید و پویایی در جامعه با تبیین خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری، چهارشنبه شب در نشست روحانیان مرکز استان، به نقش محوری روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیان مبارز شیعه به دلیل توانایی در استفاده از عوامل انسانی و نیز عوامل الهی برای ایجاد تحول در ایران زمان پهلوی، بالاترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند.

وی با بیان ین که روحانیت مبارز شیعه، به رهبری امام خمینی(ره)، با تبیین شرایط عینی نابسامان و نامطلوب حاکم بر دولت و جامعه در زمان رژیم پهلوی بستری را برای قیام عمومی ملت فراهم کرد، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اسلام ولایی را به ملت ایران معرفی کرد و زمینه استقرار یک حکومت دینی را در این کشور فراهم کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری روحانیت بیدار و هوشیار که در رأس آن امام خمینی(ره) قرار داشت، عامل تحولات مهمی در منطقه و جهان شد، خاطرنشان کرد: روحانیت با اتکای به اسلام ناب و بازسازی اندیشه دینی توانست اصلاحاتی عمیق و بنیادین در نظام اجتماعی ایران به وجود آورد که شکل‏ گیری یک نظام دینی و طرح دین در قالب یک نظام در راستای همین مقوله بوده است.

وی با بیان این که حوزه‏ علمیه همواره به دلیل نقش آفرینی اثربخش خود از همان آغاز، مورد خشم استکبار جهانی قرار گرفته است، بیان داشت: حوزه های علمیه الهام ‏بخش جاری اسلام و چشمه جوشانی هستند که با فوران خود هر خار و خاشاک و ناپاکی را از سر راه اسلام و انقلاب بر می دارند.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) با بیان این که حوزه  علمیه عهده ‏دار تغذیه فکری، سیاسی و فرهنگی جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: حوزه به عنوان اصلی ترین پایگاه فکر و فرهنگ اسلامی و مغز متفکر و قلب‏ تپنده ‏اسلام، بیش ازهر عاملی در قوت و ضعف اجتماع مؤثر است.

وی با بیان این که در صده های اخیر روحانیت همواره در صدر حرکت های انقلابی علیه حکام دیکتاتور قرار داشتند، گفت: چهره های بزرگی همچون آیت الله کاشانی، شیخ فضل الله نوری و فدائیان اسلام نمونه ای از حضور برجسته روحانیت در دفاع از دین و ارزش های اسلامی است.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که امام خمینی(ره) با پیروزی نهضت انقلاب جایگاه روحانیت را تحکیم و تثبیت کردند، افزود: امروز حوزه و روحانیت به برکت انقلاب اسلامی از یک جایگاه ارزشمندی در جامعه اسلامی برخوردار است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که پیوند امروز میان حوزه های علمیه و جامعه بیشتر و ملموس تر است، خاطرنشان کرد:  انقلاب اسلامی میدان عمل و تلاش روحانیت را گسترش داد و به همین دلیل امروز توقع و انتظار مردم از روحانیت و حوزه، بیش از گذشته است.

وی با اشاره به این که روحانیت در دوران نهضت انقلاب مهم ترین و اساسی ترین مجموعه ای بود که توان به جنبش درآوردن قشرها و توده های مردم را بر عهده داشت، تصریح کرد: اگر نقش آفرینی روحانیت نبود انقلاب در مسیر دچار مشکلات بسیاری می شد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که روحانیت با بهره‌گیری از توان تبلیغی خود روحیه انقلابی را در سراسر کشور گسترش دادند، ادامه داد: این قشر اثرگذار جامعه با بسیج قشرهای گوناگون مردم و بهره‌گیری از امدادهای الهی، نظام طاغوتی را ساقط کردند. 

وی با اشاره به این که امروز یکی از مهم ترین وظایف روحانیت صیانت از انقلاب و دستاوردهای ارزشمند آن است، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین راهبردهای دشمن علیه انقلاب نادیده گرفتن دستاوردهای ارزشمند آن و شایعه پراکنی در جامعه است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بیان این که متأسفانه برخی در داخل با ایجاد ناامیدی، با دشمن همراهی می کنند، تصریح کرد: امروز همه بخش های کشور باید در ایجاد نشاط، شادابی و همچنین امید در جامعه تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که کاشتن بذر ناامیدی در کشور خیانت به انقلاب و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: ایام الله دهه فجر فرصت مغتنمی برای تحکیم امید و پویایی در جامعه با تبیین خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود با بیان ضرورت و اهمیت انقلابی گری در همه سطوح کشور، گفت: در صدر برنامه های دشمن علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران، از بین بردن روح امید در جامعه و مایوس کردن جوانان است و هر اقدامی که گرد ناامیدی را در جامعه بپاشد، در راستای اهداف دشمن قرار دارد.

وی افزود: دستگاه های رسانه ای دشمن و بوق های تبلیغاتی آن ها برای نادیده گرفتن دستاوردهای بزرگ ملت ایران و مستور کردن جایگاه بزرگ ملت ایران در سطح جهانی در سایه انقلاب اسلامی با تمام قوا فعالیت می کنند.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: برخی از افراد رویکرد انقلابی در کشور را پایان یافته تصور می کنند اما بر خلاف این دیدگاه ما در حال حاضر در مرحله دولت سازی اسلامی قرار داریم و باید همچنان رویکرد انقلابی برای رسیدن به اهداف ادامه پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha