پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت  حجت الاسلام والمسلمین سید رضا عماد بیرجندی

حوزه/ هجمه ها علیه ارزش های دینی نشان می دهد، انقلاب امام راحل توانسته در منطقه و جهان اثرگذار باشد و همین اثر گذاری دشمن را خشمگین کرده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام رضائی بیرجندی امشب در مراسم بزرگداشت و یاد بود درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید رضا عماد بیرجندی، والد حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد رئیس مرکز امور نخبگان و استعددادهای برتر حوزه های علمیه که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد رفعت قم برگزار شد به شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عماد بیرجندی اشاره کرد وگفت: آن عالم ربانی دارای شاخص های خاص چون تقوا، اراده، پیروی از ولایت و اخلاص بود و همه عمرش را وقف خدمت رسانی و تبلع دین کرده بود.

سخنران این مراسم بابیان اینکه مرگ در نگاه این دسته از انسانها و عالمان دین شیرین است، چون اهل عمل و تقوا هستند، افزود: در مقابل آدمهای هستند ازمرگ فرار می کنند و دوست ندارند جان دهند چون جان دادن آنها به دلیل نداشتن اعمال خوب، بسیار سخت است.

وی در ادامه بابیان اینکه انقلاب امام راحل انفجارنور بود و دشمنان چشم دیدن چنین انقلابی را ندارند اظهار داشت: برای اینکه در مقابل انقلاب ایران و اندیشه امام راحل بایستند و صف آرایی کنند، شروع به طعنه زدن و هجمه علیه مبانی و ارزشی می کنند.

حجت الاسلام  رضائی بیرجندی گفت: این هجمه ها، نشان می دهد که انقلاب توانسته در منطقه و جهان اثرگذار باشد و همین اثر گذاری دشمن را خشمگین کرده است.

سخنران این مراسم با بیان اینکه همین نوع مسائل رسالت روحانیت را سنگین می کند گفت: باید در  شرایط کنونی طوری حرکت کنیم بتوانیم دین را به درستی به جهان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه اگر جامعه اسلامی از عدالت علی(ع) مأیوس شود، جامعه به سمت حقوق کوروش می رود، گفت: چون روحانیت در میدان نبود،بعضی افراد قصد داشتند عدالت را  دست آویز خود کنند.

حجت الاسلام رضائی بیرجندی گفت: اگر قدر فرهنگ و عدالت علی(ع) را ندانیم درحقیقت کفران نعمت کردیم و روزی به هوش می آئیم که این نعمت از ما گرفته  شده است.

سخنران این مراسم عنوان کرد: این موارد و موارد دیگر، نشان می دهد نباید لحظه ای از احیاء ارزش های اخلاقی و دینی عقب نشینی کرد و حتی نباید لحظه ای در مقابل هجمه ها سکوت کرد.

وی بابیان اینکه مسئولین باید از همه ظرفیت های حوزه در رفع آسیب های اجتماعی استفاده کنند، اظهار داشت: وقتی این ظرفیت ها نادیده گرفته شود، جامعه آن می شود که الان داریم مشاهده می کنیم و روزی خواهد بود که ازدست هیچ کس کاری بر نمی آید.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha