سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نصیرایی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۲ شهید گمنام در روز شهادت حضرت زهرا(س) در شهرهای استان تشییع می شوند، گفت: میزبانی یکی از شهدا به مدیریت حوزه های علمیه خراسان جنوبی سپرده شده است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به مراسم تدفین شهید گمنام در حوزه علمیه خراسان جنوبی، گفت: یک شهید در محوطه مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی به خاک سپرده خواهد شد و محلی برای عاشقان و دلسوختگانی که علاقمند به این مسیر و گفتمان انقلاب هستند، خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع شهید گمنام در روز شهادت حضرت زهرا(س) از میدان ولایت شروع می شود و تا مسجد امام جعفر صادق(ع) و سپس به  مدیریت حوزه های علمیه خراسان جنوبی ختم می شود، گفت: شروع این مراسم ساعت ۸ صبح خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و مردم و مسئولین و با مدیحه سرایی آقایان سعید حمیدیان فر و مجتبی ابراهیم زاده همراه خواهد بود.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه نماز بر پیکر 5 شهیدی که قرار است در بیرجند دفن شوند، خوانده می شود ،گفت: بجز شهیدی که میزبانی آن برعهده حوزه علمیه است، بقیه شهدا به مکان های درنظر گرفته شده برای دفن منتقل خواهند شد.

وی افزود: برنامه ریزی هایی برای برگزاری مراسم شام غریبان و سوم شهید با حضور مردم و مسئولین درحال انجام است که بعد از قطعی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری های پیش از میزبانی شهید گمنام، گفت: از بیش از یک سال گذشته پیگیری های زیادی برای این منظور شده است که مدیریت وقت حوزه نیز این موضوع را پیگیری می کردند.

حجت الاسلام نصیرایی ضمن تشکر از سردار باقرزاده که عنایت ویژه به بیرجند و حوزه علمیه داشته اند، افزود: جزء اولین حوزه های علمیه هستیم که در سطح خراسان افتخار میزبانی شهدا را داریم که در خراسان جنوبی اولین بار است که میزبانی شهدا را حوزه علمیه برعهده دارد.

وی بیان داشت: لطف و عنایت خود شهداست که پذیرفته اند، ما لیاقت میزبانی ابدان مطهر آن ها داشته باشیم و خدا را شاکریم و این را افتخار و موجب خیر و برکت می دانیم، چراکه هرچه امروز داریم و عزت و آبرو را مدیون خون شهدا هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha