یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین عبد الفتاح نواب

حوزه/ مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور از بررسی مشکلات حوزه‌های علمیه البرز با حضور آیت‌الله جواد مروی خبر داد و گفت: مشکلات مدارس علمیه در کارگروه شورای عالی حوزه بررسی و راهکارهای رفع آنها ابلاغ می شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالفتاح نواب در گفت‌وگو با خبرنگار استان‌های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سفرهای اعضا و مسئولان شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور به استان‌ها، اظهار داشت: در ادامه این سفرها، جهت نظارت بر اجرای مصوبات، اطلاع از وضعیت تحصیلی طلاب و روحانیون، رصد مشکلات و میزان موفقیت‌ها و بازدید از شوراها و مدیریت حوزه علمیه استان‌ها و مدارس علمیه، بازدید از استان البرز در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بازدید از استان البرز با حضور آیت‌الله جواد مروی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه به نمایندگی از کلیه اعضای شورای عالی حوزه‌ و با همراهی حجج‌الاسلام‌والمسلمین نواب، مسئول دبیرخانه و اخویان مسئول نظارت و بازرسی دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه، به مدت سه روز در حال انجام است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور  ادامه داد: بازدید اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه، نشان از اهتمام این عزیزان نسبت به شرایط مدارس علمیه و بهبود آن‌ها در سطح استان‌های کشور دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب با بیان اینکه در جریان سفر به استان البرز، جلساتی با طلاب، اساتید و مسئولان مدارس علمیه برگزار شده و می‌شود، افزود: برگزاری جلسات با طلاب مدارس علمیه و پاسخ‌گویی به سؤالات و پرسش‌های آنان از سوی آیت‌الله مروی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ازجمله اقدامات در این بازدیدها است.

وی با بیان اینکه با حضور آیت‌الله مروی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، جلسه مشترک میان شورای عالی و شورای حوزه‌ استان البرز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جلسه نیز مشکلات با حضور مسئولان استانی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور افزود: این سفر برای بررسی مشکلات و همچنین پاسخگویی به سؤالات است، در چنین سفرهایی می‌توان اوضاع حوزه‌های علمیه در سطح استان‌های کشور را مورد بحث و بررسی و گفت‌وگو قرار داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب بیان کرد: بازدید و سرکشی از حوزه علمیه طالقان استان البرز، حوزه علمیه محمد شهر کرج و نشست با اعضای شورای حوزه علمیه استان البرز برخی از برنامه‌هایی است که در این سفر دنبال می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری حوزه مبنی بر هدف سفر اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه به استان‌های کشور، با بیان اینکه بازخوردگیری نسبت به مصوبات شورای عالی حوزه‌های علمیه در طول سال از اهداف سفر به استان‌ها است، گفت: در سال گذشته با حضور شورای عالی حوزه‌های علمیه در 12 استان مسائل پرتکرار طلاب و روحانیون بحث و بررسی شد که با احصا کردن این مشکلات و یافتن راهکار در کارگروه شورای عالی حوزه‌های علمیه با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، آیت‌الله سید محمد غروی و آیت‌الله جواد مروی این مشکلات بررسی و 94 بند مصوبه در این کارگروه شورای عالی داشتیم که برای برنامه‌های حوزه‌های علمیه در سطح کشور ابلاغ شد و در حال اجراست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha