چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
dd

انسان امروزی منهای تعالیم حیاتبخش قرآن کریم، غرق در اضطراب و افسردگی و تشویش است و هرچه بر منطق مادی گرایی انسان بیشتر دمیده شود این نگرانی افزون تر خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، بنا به دعوت رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، حجت الاسلام والمسلمین احمدی شاهرختی روحانی و استاد علوم قرآنی اعزامی از مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور در یکی از مدارس دینی اهل سنت کشور اندونزی به اجرای برنامه پرداخت.

مدرسه دینی عارف رحمن حکیم شهر بانتن در حومه جاکارتا اندونزی با حدود هزار دانش پژوه علوم دینی، میزبان روحانی ایرانی بود.

آقای سوکارتا مدیر این مدرسه دینی با خوش آمدگویی صمیمانه به هیئت ایرانی اظهار داشت: "من گرچه فارسی بلد نیستم اما قلب من فارسی می فهمد!"

در ادامه، تعدادی از طلاب مدرسه به اجرای قرائت قرآن و ابتهال پرداختند که مورد تشویق هیئت ایرانی قرار گرفتند. سپس حجت الاسلام شاهرختی ضمن تشکر و قدردانی از میزبانان این برنامه و یادآوری مبنای برادری دینی در قرآن، به وظیفه همگانی مسلمانان نسبت به رشد همدیگر به همدلی و همیاری مسلمانان اشاره کرد و آنگاه در باره موضوع «سرگشتگی انسان امروز و نسخه شفابخش قرآن کریم» به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: انسان امروزی منهای تعالیم حیاتبخش قرآن کریم، غرق در اضطراب و افسردگی و تشویش است و هرچه بر منطق مادی گرایی انسان بیشتر دمیده شود این نگرانی افزون تر خواهد شد.

این استاد علوم قرآنی با وصف قرآن کریم به «خواندنی ترین کتاب در طول حیات بشر» تاکید کرد: بشر امروزی برای برون رفت از مشکلات و جهت رفع دل نگرانیهایش چاره ای جز پناه آوردن به این کتاب آسمانی ندارد.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی افزود: قرآن کریم با صدای رسا و پرتکرار فریاد برمی آورد که آرامش انسان در گرو یاد و ذکر خدای متعال است و تنها در این صورت است که می تواند تنگناهای زندگی سراسر مادی را سامان بخشد و به سلامت از آن عبور نماید.

سپس ایشان آیاتی از کلام الله مجید را برای حاضران تلاوت کرد و نیز به اجرای ابتهال برای ساحت مقدس پیامبر گرامی (ص) پرداخت.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی در پایان در جلسه ای با حضور مسئولان مدرسه به پرسشهای آنان پاسخ گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha