یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
استاد حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به این که دولت در اقدامی شایسته خرید کالای مشابه خارجی از سوی دستگاه های اجرایی را ممنوع اعلام کرد، گفت: حمایت از تولید داخلی نباید تنها بر روی کاغذ باقی بماند، بلکه باید در عمل اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام شریف تبار، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در نشستی با فعالان فرهنگی به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و گفت: تحقق شعار سال در اعتلای نظام اسلامی و پیشرفت کشور نقش مهمی دارد.

وی با بیان این که منافع ملی کشور در سه حوزه امنیت، اقتصاد و  اصول بنیادی مطرح‌شده در قانون اساسی یا آرمان‌هایی که رهبر یا رهبران سیاسی مطرح می‌کنند تشکیل می شود، گفت: باتوجه به نقشه های دشمن در حوزه اقتصادی و همچنین آسیب پذیر بودن این بخش، توجه به این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به این که اگر کشور از لحاظ اقتصادی قوی باشد و روی پای خودش بایستد، تهدیدات دشمنان بی اثر و یا کم اثر خواهد بود، افزود: به همین دلیل تقویت اقتصاد داخلی اثر مستقیمی بر امنیت ملی کشورمان خواهد داشت.

وی با بیان این که مخاطب این شعار هم مسؤولان و هم مردم هستند، افزود: برای رسیدن به خود کفایی اولین نکته اعتماد به نفس و خود باوری است و در حمایت از کالای ایرانی با شعار ما می توانیم می شود بر مشکلات کشور پیروز شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همین شعار ما می توانیم موجب پیروزی ملت در عرصه ها و صحنه های مختلف نظیر دفاع مقدس و پیشرفت های داخلی شده است، بیان داشت: مشکلات کشور با اعتماد به جوانان قابل حل خواهد بود.

حجت الاسلام شریف تبار با تأکید براین که نباید نسبت به ظرفیت های داخلی بیگانه و بی تفاوت بود، خاطرنشان کرد: امروز نیز می توان چالش های موجود را با همت مردم و برنامه ریزی مردم و مسؤولان حل کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دولت در اقدامی شایسته خرید کالای مشابه خارجی از سوی دستگاه های اجرایی را ممنوع اعلام کرد، افزود: امیدواریم این مصوبه دولت در عمل نیز از سوی دستگاه های اجرایی عملیاتی شود.

حجت الاسلام شریف تبار با بیان این که متأسفانه یکی از مهم ترین آسیب های تولید داخلی، واردات بی رویه به کشور است، خاطرنشان کرد: پیشی گرفتن واردات بر صادرات کالا در سال گذشته بسیار ناراحت کننده است.

وی با اشاره به این که کشور باید از واردات که نتیجه ای جز وابستگی نخواهد داشت فاصله بگیرد و به سمت صادرات و تقویت تولید داخل حرکت کند، بیان داشت: متأسفانه امروز بخش مهمی از ظرفیت داخلی کشور به دلیل عدم حمایت مسؤولان غیر قابل استفاده رها شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن از تمام عناصر از بیرون و درون کشور استفاده می کند تا به نظام اسلامی ضربه بزند، خاطرنشان کرد: یکی از این راه ها وابسته کردن کشور به بیگانگان است که باید از سوی مسؤولان مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تأکید بر این که مردم با حمایت از کالای ایرانی به اقتصاد کشورمان کمک شایایی خواهند کرد، افزود: وقتی کالای ایرانی مورد توجه مردم قرار گیرد، اشتغال زیاد خواهد شد، چرخ اقتصاد به گردش در می‌آید و بسیاری از معضلات اجتماعی بر‌طرف خواهد شد.

حجت الاسلام شریف تبار با تاکید بر این که دولت باید تسهیلات مناسبی برای تولید کنندگان داخلی در نظر بگیرد و از آنها حمایت واقعی کند، افزود: حمایت از تولید داخلی نباید تنها بر روی کاغذ باقی بماند بلکه باید در عمل اجرایی شود.

وی با بیان این که توطئه ها و دشمنی های بدخواهان علیه انقلاب اسلامی هیچ گاه پایانی ندارد، خاطرنشان کرد: امروز که در میدان جنگ اقتصادی با دشمن هستیم، راه پیروزی و فائق آمدن بر توطئه های دشمن، تقویت بنیه اقتصاد داخلی کشور با حمایت از کالای ایرانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha