یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ اجتماع عظیم عزاداران امام کاظم(ع) تحت عنوان «غروب اسارت» همزمان با شام شهادت آن حضرت، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اجتماع عظیم هیأت‌های مذهبی ویژه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، هفتمین پیشوای شیعیان جهان تحت عنوان «غروب اسارت»، در شام شهادت آن حضرت، در حرم مطهر فرزند بزرگوارشان؛ امام رضا(ع) برگزار شد.

جمع کثیری از مشتاقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) در حالی‌که بیرق‌های مشکی و پرچم عزا در دست داشتند، در صحن انقلاب اسلامی گردهم آمدند و در رثای شهادت مظلومانه امام موسی‌کاظم(ع) به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.

در ابتدای این مراسم زیارت حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) توسط امیر عارف قرائت شد و منصور ارضی و احمد واعظی از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به مرثیه‌سرائی و عزاداری پرداختند.

براساس این گزارش سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم پایان بخش این مراسم بود.

وی با بیان اینکه امام کاظم(ع) سه ویژگی را برای مؤمنان در عصر غیبت لازم میدانند و کسانی که دارای این سه ویژگی باشند در راه اهل بیت(ع) قرار میگیرند، عنوان کرد: اولین خصیصه تمسک به محبت ائمه‌اطهار(ع) در زمان غیبت است کسانی که به نور محبت متسمک شوند به قله سعادت و کمال راه می‌یابند البته لازمه محبت، معرفت امام است.

حجت‌الاسلام مؤمنی تصریح کرد: منظور از زیارت با معرفت امام رضا(ع) یعنی اینکه اول بدانی ایشان امام است، دوم بدانی اطاعتش واجب، سوم بدانی غریب و چهارم بدانی شهید است.

وی افزود: دومین ویژگی مؤمنین عصر غیبت این است که در مسیری که اهل بیت(ع) برایشان ترسیم کرده‌اند، ثابت‌قدم و استوار هستند، در این راه خستگی‌ناپذیرند.

استاد حوزه علیمه قم خاطرنشان کرد: سومین ویژگی که امام کاظم(ع) برای مؤمنان عصر غیبت بیان فرموده اند اینست که از دشمنان ما تبری بجوید یعنی هرچیزی که سبب فاصله بین ما و اهل بیت(ع) می‌شود باید کنار بزنیم و از گناه که اولین دشمن اهل بیت(ع) است بپرهیزیم.

انتهای پیام

313/28

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha