چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/جای تعجب است که با وجود روایات زیاد درمورد ظهور، بعضی افراد منحرف از روایات ظهور به نفع خود استفاده می کنند این دسته از افراد تنها هدفشان به انحراف کشیدن جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام حسینی قمی پیش از ظهر امروز در سالروز ولادت آخرین منجی آسمان امامت و ولایت، که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، گفت: در روایتی امام صادق(ع) فرمودند« اگر من دوران حضرت حجت(ع) را درک می کردم،  در خدمت ایشان بودم.

سخنران این مراسم افزود: در احوالات و سیره زندگی امام رضا(ع) در مورد جایگاه وعظمت  حضرت حجت(ع) است که ایشان« وقتی اسم وحتی سروده ای به نام حضرت حجت(ع) برده می شد، به احترام نام حضرت تمام قد بلند می شدند»، این گونه تعابیرنشان دهنده اهمیت ولادت منجی آخر الزمان است.  

وی بابیان اینکه انتظار اقسامی دارد ویک قسم آن رصدی است، افزود: اما متأسفانه بعضی ها فکر می کنند ظهور حضرت، رصدی است و این اشتباه بزرگی است که الان در مورد ظهور آن بزرگوار از سوی بعضی منحرفین رقم می خورد وترویج می شود و بدتر اینکه بعضی ساده لوحان گرفتار این نوع تفکرات می شوند.

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان اینکه جای تعجب است که با وجود روایات زیاد درمورد ظهور، بعضی افراد منحرف از روایات ظهور به نفع خود استفاده می کنند افزود: این دسته از افراد تنها هدفشان به انحراف کشیدن جامعه است چون فکر می کنند منظور از ظهور وانتظار، رصدی است.   

سخنران این مراسم افزود: شیعه باید نسبت به مسئله ظهور بیدار باشد و هر کسی که ادعای مهدویت می کند، نشانه بخواهد، این طور نباشد که هر کسی ادعای ظهور و مهدویت کرد، دور آن جمع شویم.

وی با بیان اینکه هر مسئله وقتی عظمت داشته باشد، به همان اندازه توطئه دشمن و عوام فریبی نسبت به آن مسئله زیاد خواهد بود، اظهار داشت: مردم و جوانان باید مواظب عوام فریبی افرادی فریب خورده که تنها هدفشان توطئه وتخریب جایگاه و عظمت مهدویت است، باشیم و هر حرفی که از دهان هر کسی به بهانه ای  بیرون آمد، بلافاصله قبول نکنیم؛ بلکه اول تحقیق کنیم ونشانه بخواهیم.

حجت الاسلام حسینی قمی گفت: اما انتظار دوم، عملی است. برای ظهور آن حضرت، باید آمادگی روحی و روانی و عملی داشت.

سخنران این مراسم با بیان اینکه در عصر غیبت بسیاری از افراد مشتاق دیدار حضرت حجت(ع) هستند، اما همه چیز به دیدار نیست، اظهار داشت: بالاتر از ظهور و دیدار، انتظار است، در زمان پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) بسیاری از افراد اهل بیت(ع) را دیدند اما در عمل چه کردند. نه تنها همراهی نکردند بلکه دشمنی هم کردند.

وی عنوان کرد: علی بن مهزیار ازجمله افرادی بود که به دیدار حضرت حجت(ع) رسید؛ اما وقتی به محضر حضرت رسید، امام فرمودند« ما خیلی  وقت است که منتظر شما بودیم و هستیم، اما چرا دیر آمدید.

حجت الاسلام حسینی قمی گفت: علی بن مهزیار در جواب گفت« کسی نبود که ما را راهنمایی کند»، اما ما معتقدیم که این حرف درست نیست، چون اگر امام زمان(ع) می فرمایند« فلانی چرا دیر آمدید»، این نشان می دهد که گرفتار دنیا و زندگی دنیا بودیم، ولی امام عصر(ع) را فراموش وغفلت کردیم.

سخنران این مراسم افزود: جامعه اسلامی نباید از حضرت حجت(ع) غافل شود و تنها به دیدار با آن حضرت اکتفاء کند.

40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha