یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تقی زاده

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شبستر از سنددار شدن بیش از ۷۰ درصد موقفات این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام عزالدین تقی زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شبستر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به حجم موقوفات این شهرستان تصریح کرد: شهرستان شبستر پس از تبریز و مراغه بیشترین حجم موقفات در آذربایجان شرقی را دارد که بیش از ۷۰ درصد موقفات این شهرستان در سال گذشته سنددار شده است.

وی افزود: با توجه به تعامل مطلوب بین این اداره و اداره ثبت اسناد و املاک و همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شبستر و پیگیری های مستمر اداره اوقاف و امور خیریه، امیدواریم در سال جاری ۳۰ درصد باقی مانده موقفات نیز سنددار شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شبستر از رشد وصول درآمدی موقفات در شبستر خبر داد و گفت: امیدواریم در سال جاری نیز از حیث وصول درآمد موقوفات در این شهرستان پیشرفت قابل توجه شاهد باشیم.

وی از بازدیدهای میدانی از رقبات و موقوفات این شهرستان خبر داد و گفت: مسائل و معایب رقبات و موقوفات از طریق بازدیدهای میدانی مکرر حل و فصل می شود که امسال نیز این بازدید ها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شبستر در بخش دیگری با اشاره به ماموریت‌های اصلی این اداره ابراز داشت: اداره اوقاف با اشخاص حقیقی و حقوقی در بحث واگذاری موقوفات و عمل به نیات واقف ارتباط دارد.

وی افزود: این اداره با ۸۵۶ مورد موقوفه و با بیش از ۱۳۰۰ رقبه در سطح شهرستان، بر اساس قانون و دستورالعمل‌ های سازمان اوقاف و امور خیریه وظیفه حفظ و نگهداری و تثبیت و صیانت از املاک اوقافی را بر عهده دارد.

حجت الاسلام تقی زاده در پایان خاطرنشان کرد: باید امر رهبر انقلاب را در زمینه بقاع متبرکه جامه عمل بپوشانیم که فرمودند بقاع متبرکه و امام زادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شود که این مهم با همت و همکاری مردم و این اداره تحقق می ‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha