چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
هشتمین سالگرد ارتحال ‌آیت الله صالحی در ساری

هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله سید موسی صالحی، مسؤول مدرسه علمیه سعادتیه ساری در امامزاده یحیی(ع) مرکز استان مازندران بر گزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله سید موسی صالحی، مسؤول مدرسه علمیه سعادتیه ساری در امامزاده یحیی(ع) مرکز استان بر گزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم جمعی از علما، مسؤولان و مدیران مدارس علمیه استان، روحانیان، طلاب و مسؤولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی در این مراسم با اشاره به این که مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی عمر خود را در جهت اعتلای دین و انقلاب سپری کرد، افزود: مرحوم آیت الله صالحی در طول چند دهه مسؤولیت مدرسه علمیه سعادتیه هزاران طلبه را پرورش و تربیت کرد.

وی با بیان این که تربیت طلاب در تراز انقلاب اسلامی همواره مهم ترین دغدغه آیت الله صالحی(ره) بود، خاطرنشان کرد: این عالم وارسته در طول دوران عمر با برکت خود شخصیت های بسیاری در فضای حوزه پرورش و تحویل جامعه اسلامی داد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که علما کمترین بهره را از مواهب دنیوی می برند و در عین حال بیشتر خدمت را به مردم عرصه می کنند، گفت: مرحوم آیت الله صالحی همواره دغدغه رسیدگی به مردم و مشکلات آنها را داشت و در این مسیر شبانه روزی تلاش می کرد.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که مردم داری و تعامل و ارتباط نزدیک با مردم را یکی از مهم ترین شاخصه های آیت الله صالحی(ره) عنوان کرد و افزود: این عالم وارسته همواره در سخنرانی های خود نسبت به رسیدگی به مشکلات و گرفتاری های مردم از سوی مسؤولان تأکید می کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که آیت الله صالحی(ره) زندگی زاهدانه ای داشت، تصریح کرد: این روحانی انقلابی هیچ گاه به مسائل دنیوی و مادی توجهی نمی کرد و همه دغدغه او دینداری مردم بود.

حجت الاسلام صالحی همچنین به ارتباط عمیق و مستمر مردم با آیت الله صالحی(ره) اشاره کرد و گفت: بیت و مدرسه علمیه همواره مأمن و پناهگاه عموم مردم بود و هنوز هم این ارتباط عمیق و صمیمی پا برجا است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به چندین دهه تلاش و مجاهدت آیت الله صالحی(ره) در مدیریت حوزه اشاره کرد و افزود: ایشان عمر با برکت خود را برای نشر و تعلیم معارف اسلامی صرف کرد.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به این که علما و بزرگان دینی همواره پناهگاه امنی برای عموم مردم بوده اند، تصریح کرد: علیرغم توطئه ها و نقشه های دشمنان علیه روحانیت، اما همچنان یک پیوند و ارتباط مستحکمی میان مردم و روحانیت برقرار است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha