سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فرهنگ غرب

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز سبک زندگی غربی در جامعه به طور قارچ گونه در حال رشد و گسترش است، تصریح کرد: سبک زندگی غربی عامل بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی و نابسامانی ها در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در نشست بصیرتی، با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بر ضرورت الگو گیری از سیره عملی این شخصیت های بزرگ در زندگی امروز تأکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که سراسر زندگی ائمه اطهار(ع) سرشار از خیر و برکت است، افزود: اگر می خواهیم در زندگی سعادتمندانه زندگی کنیم بهترین راه الگوگیری از سیره ائمه معصومین(ع) است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که زندگي حضرت علي(ع) و حضرت زهرا(س) نمونه کامل سبک زندگي ديني است، خاطرنشان کرد: خانواده های امروز باید چنین شخصیت هایی را الگوی زندگی خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه خانواده ها امروز درگیر مسائل ظاهری شده اند، افزود: باید الگوهای دینی بیشتر به نسل جوان معرفی شود تا بتوانند از آنها در جهت ساختن زندگی خود الگو گیرند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که متأسفانه امروز مادیات جایگزین بسیاری از مسائل محوری در موضوع ازدواج شده، خاطرنشان کرد: سبک زندگی ائمه اطهار(ع) نمونه بارز یک ازدواج و زندگی آسان است که امروز باید در جامعه ترویج شود.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که امروز به ترویج آموزه های دینی در خانواده ها نیاز داریم، گفت: متأسفانه فاصله گرفتن از این معارف ارزشمند موجب بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی بسیاری در میان خانواده ها شده است.

وی با بیان این که جوانان باید در امر مهم ازدواج سبک زندگی اسلامی ایرانی را مورد توجه قرار دهند، خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) با آن جایگاه ارزشمند الهی که داشتند در سادگی کامل زندگی می کردند.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که سبک زندگی اسلامی یکی از بهترین راهکارهای ازدواج پایدار و سالم است، بیان داشت: متأسفانه در جامعه امروز جوانان به دلیل کم توجهی به الگوهای دینی در مسیر زندگی با مشکلات جدی مواجه می شوند که متأسفانه شاهد افزایش آمار طلاق در کشور هستیم.

وی با بیان این که براي دستيابي به زندگي موفق بايد ساده‌زيستي در تمام شئون زندگي  به ویژه موضوع ازدواج مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز نگاه های مادی و سبک زندگی غربی  به عنوان معضلی مهم مبتلابه جامعه جوان شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که گسترش نگاه های مادی و فرهنگ غربی در زندگی حیات اجتماعی جامعه را به مخاطره خواهد انداخت، تصریح کرد: خانواده های ایرانی باید ائمه معصومین(ع) را الگوی خود در همه امور به ویژه در مسأله ازدواج قرار دهند.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که سبک زندگی غربی عامل بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی و نابسامانی ها در جامعه اسلامی است، گفت: امروز سبک زندگی غربی در جامعه به طور قارچ گونه در حال رشد و گسترش است و باید برای مقابله با آن فرهنگ دینی و سیره عملی ائمه اطهار(ع) در همه بخش های جامعه اسلامی نهادینه شود.

وی با بیان این که در جامعه اسلامی سبك زندگي ايراني اسلامي برگرفته از حيات طيبه اسلامي است، گفت: سبك زندگي دینی كه از معارف ناب آسماني استخراج شده، تضمين‌كننده سعادت دنيوي و اخروي انسان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha