سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام کریم حسین‌خانی

حوزه/ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی گفت: امروزه دشمنان با پی بردن به اهمیت ولایت‌فقیه در جمهوری اسلامی، نوک پیکان حملات و انتقادهای خود را به سمت آن گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام کریم حسین‌خانی در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، در ارتباط با اهمیت غدیر خم اظهار داشت: مسئله غدیر و معرفی حضرت علی(ع) به عنوان امام امت از سوی پیامبر(ص) تنها به این روز بر نمی‌گردد بلکه از آغاز بعثت از جمله قضیه مباهله، دادن انگشتری به سائل از سوی حضرت علی(ع) و ... گام به گام خداوند امام را به مردم معرفی کرده است.
 
وی افزود: در روز غدیر خم خداوند با دستور به پیامبر اسلام(ص) مبنی بر اعلام جانشینی حضرت علی(ع) این موضوع را با تعبیر اتمام دین و نعمت به پایان رساند، چرا که برای تعیین امام در طول رسالت پیامبر(ص) نیاز به فرهنگ‌سازی بود که پس از فوت پیامبر اسلام(ص) اصحاب ایشان و نخبگان آن زمان جامعه اسلامی به دلیل کینه و حسادت نسبت به حضرت علی(ع) و ریاست‌‌طلبی چشم خود را بر روی مسئله غدیر بستند.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی با بیان این که اگر مسئله ولایت در جامعه اسلامی به خوبی جا می‌افتاد، دیگر تفرقه بین مسلمانان به وجود نمی‌آمد، افزود: امروزه نیز دشمنان با پی بردن به اهمیت وجود ولایت‌فقیه در جمهوری اسلامی در ایجاد اتحاد بین مردم نوک پیکان حملات و انتقادهای خود را به سمت ولایت‌فقیه گرفته‌اند و  به دنبال اهداف خود هستند.
 
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha