چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی استان بوشهر

حوزه/ در آستانه فرا رسیدن ماه محرم نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی استان بوشهر با موضوع آئین عزاداری امام حسین (ع) در سالن استانداری این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام و به منظور سیاستگذاری و برنامه ریزی در راستای اجرای مطلوب تر و کیفی تر مجالس و مراسم، امروز نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی استان در سالن استانداری برگزار شد.

در این نشست آخرین توصیه ها و پیشنهادات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی استان در خصوص برنامه های مناسبتی ماه محرم ارائه و همچنین بیانیه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی کشور به مناسبت محرم الحرام سال ۹۷ شمسی، مصادف با ۱۴۴۰ هجری قمری توزیع شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این نشست در سخنانی خواستار حرکت همه اقشار مردم و به‌ویژه بانیان مراسم عزاداری محرم در جهت شناساندن و تبیین معارف حسینی در جامعه و برنامه ریزی منظم برای اجرای برنامه های محتوایی در مجالس عزاداری حضرت امام حسین(ع) شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی اظهار داشت: امیدواریم همه فعالان اجرای مراسم های عزاداری های محرم و صفر در سطح استان فعالیت های خود را بر اساس سیاست های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی استان انجام دهند.

در بخش دیگری از این نشست مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: جمعیت قالب عزاداران حسینی نوجوانان و جوانان هستند که باید این جمعیت را در صحنه نگه بداریم.

عباس برزگرزاده در ادامه سخنان خود بر لزوم خودداری از طرح مباحث تفرقه برانگیز در منابر و مداحی ها خواستار حرکت در چارچوب وحدت شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از این نشست، به تشریح برنامه های اداره کل در ایام محرم الحرام پرداخت.

اهتمام ویژه جهت تبیین نقش ولی فقیه در مدیریت و مهار بحرانها، تبیین توطئه دشمنان در نفی تخریب ولایت فقیه و القای جدایی دین از سیاست و لزوم میثاق مستمر با ولایت و رهبری، اهتمام ویژه جهت حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی، توجه جدی به تبیین فرهنگ استقامت و مقاومت در سطح جامعه، برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، پرهیز از طرح مباحث اختلاف برانگیز و عدم اهانت به مقدسات پیروان مذاهب و استفاده از ظرفیت برنامه های ماه محرم در جهت مقابله با پدیده‌هایی همچون آسیب های اجتماعی و فرهنگی از مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

نوشاد نوشادی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان، علیرضا پولاد، دبیر کانون مداحان و شعرای آئینی شهرستان، علی اکبر قربانی، رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی استان و سایر اعضای ستاد به بیان دید گاه های خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha