جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
مشهد مقدس

حوزه/همزمان با شام غریبان اباعبدالله الحسین(ع) حرم امام رضا(ع) غرق در ماتم است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد مقدس،همزمان با غروب عاشورای سیدالشهدا(ع) حرم مطهر رضوی مملو از جمعیتی است که در این غروب غم انگیز به حرم امام مهربان‏شان آمده‌‏اند تا افزون بر عرض تسلیت، در مراسم شام غریبان حسینی و بزرگداشت شهدای عاشورای حرم رضوی شرکت کنند.

امشب در گوشه و کنار حرم مطهر رضوی دسته‏‌ها عزاداری و گروه‌‏های زیارتی دور هم جمع شده‌‏اند تا در مصیبت سیدالشهدا(ع) به عزاداری و روضه‏‌خوانی بپردازند. در تمام خیابان‏‌های منتهی به حرم نیز، زائران و مجاوران با روشن کردن شمع و همراهی دسته‌‏های عزاداری مشغول به عزاداری شام غریبان سیدالشهدا(ع) هستند.

در شام غریبان حسینی در حرم مطهر رضوی دو ویژه برنامه به طور همزمان برگزار می‌شود که شامل حرکت دسته عزاداری خادمان رضوی از چهار راه شهدا تا حرم امام رضا(ع) و برگزاری مراسم شام غریبان و همچنین گرامی‏داشت شهدای عاشورای حرم رضوی است.

ویژه برنامه مراسم شام غریبان و گرامی‏داشت شهدای عاشورای حرم رضوی با محوریت رواق امام خمینی(ره) بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله و مرثیه سرایی مداحان تا لحظات دیگر آغاز می‏‌شود.

گفتنی است، در 30 خردادماه سال 1373 که مصادف با روز عاشورا بود، بمبی معادل 10 پوند مواد منفجره تی ان تی در حرم رضوی منفجر شد و 26 نفر از زائران رضوی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha