یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام کازرونی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید جوانی را قبل پیری قدر بدانید و نسبت به بیت المال نیز حساس باشید، گفت: کسانی که اختلاس می کنند فردای قیامت، روزگار سختی دارند چراکه باید از بسیاری از افراد توبه و استغفار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با اشاره به ضرورت بهره برداری از نعمت های خداوند متعال در عرصه حیات، گفت: نعمت های خداوند متعال حد و مرز و نهایتی ندارد و باید قدردان و شکرگزار نعمات واسعه الهی بود.

وی با اشاره به اهمیت فداکاری در طول تاریخ اسلام به داستان ابوذر در جنگ تبوک اشاره و تصریح کرد: جنگ تبوک جنگی بود که فاصله زیادی تا مدینه داشت و باید از بیابان ها به مسیر جنگ می رفتند، خیلی ها در میانه راه بریدند و ابوذر داشت با پیامبر می امد دید بیابان گرم است مرکب طاقت نیاورد و شتر از شدت سختی مرد اما ابوذر مسیرش را رها نکرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) در خصوص نعمت های عطا شده از سوی خداوند توصیه هایی داشته از جمله آنکه فرموده این نعمت ها محدوده دارد و تا زمانی که در این دنیا هستید باید تا آنجا که می توانید از این نعمات بهره برداری شایسته داشته باشید، بیان کرد: قبل از اینکه ناتوان شوید و به پیری برسید باید از نعمت جوانی استفاده کنید.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با بیان این که جوانی نعمتی است که چشم نافذ، قدرت و حافظه به یاری انسان می آید و زمان و محدوده خاص دارد که پس از مدتی از انسان گرفته می شود، ابراز کرد: جوانی را پیش از آنکه به پیری برسید غنیمت بشمارید و حال که قدرت و توان دارید و قوای بدنیتان در حد اعتدال است، این را قدر دانسته و از آن غافل نشوید.

وی با بیان این که باید جوانی را قبل پیری قدر بدانید و نسبت به بیت المال نیز حساس باشید، عنوان کرد: کسانی که اختلاس می کنند فردای قیامت، روزگار سختی دارند؛ چراکه باید از بسیاری از افراد توبه و استغفار کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت اهمیت حفظ صحت و سلامتی و قوای جسمانی، خاطر نشان کرد: ارزش صحت و سلامت خود را بدانید و تلاش کنید تا وقتی فرشته ها قلم ها را بر زمین نگذاشتند توشه اخروی برای خود آماده کنید چراکه امروز قلم ها در دستان ملائکه جاری است و زمان باقی است که در این مدت باید تلاش کرد و در ایفای هر خدمتی کوتاهی نکنید.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با بیان این که اگر گرفتاری ندارید از این فراغت خود استفاده کنید و نگذارید زمانی مشغله کاریتان اجازه ندهد به افراد نیازمند کمک کنید، اظهار کرد: غنا را قبل از آنکه فقیر شوید غنیمت بشمارید چراکه به جایی می رسد که کاری از دست شما ساخته نیست؛ از عمر و ثروت و سلامتی باید استفاده کرد و نگذاشت این نعمت ها به هدر برود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha